AC Ryan Playon HD mini. Traag na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
1.876
Ik heb een gebruikte AC Ryan Playon HD mini van Marktplaats gehaald. Best tevreden al is de manual "nogal" summier...

Gisteren de nieuwste software opgehaald bij de fabrikant en op de speler gezet. De menu's zijn nu overzichtelijker en intuïtiever maar navigeren door die menu's gaat TRAAAAG!!

Er hangt een externe hdd aan en wanneer ik die uitzet gaat het wel wat beter, maar mij niet snel genoeg. Auto scan staat uit.

Wie heeft hier ervaring mee?
 
Waarschijnlijk heb je de firmware gedownload die is bedoeld voor de HD2 serie.
Je kunt beter de oudere en voor dat apparaat bedoelde firmware blijven gebruiken.
Ook kunt je het bladeren door de thumbnails uitschakelen om het sneller te laten werken, maar dan kun je net zo goed de oudere firmware gebruiken.
 
Je moet even kijken achterop welke HD mini je hebt.
Kan de ACR PV 73200 zijn of de ACR PV 73800.
Ikzelf heb de HD2 vvan ac ryan.
De software is inderdaad traag,je moet geduld hebben.

http://www.acryan.com/support/
 
Ik heb absoluut de versie voor de Playon HD Mini en niet voor de mini2.
http://www.acryan.com/support/ACR-PV73200/
(Firmware v7.4.6.r7317 - European Edition v7.4.6.r7317 Change log 07/02/2012)

Ik ga een stapje terug doen in firmware. Zien of t helpt.

*edit*
Hij lijkt om wat voor reden dan ook een probleem te hebben met mn ext hdd. Prik ik een 16GB usb-stick in dan is er niets aan de hand. Zet ik mn ext hdd aan dan blijft vooral het beginscherm hangen. Dat is het scherm met het lijstje met keuzes;

*snelkoppelingen
*films
*muziek
*bestandsbeheer
*netwerk
*instellingen
en nog een paar.

De schijf is aan mn laptop gehangen, schijfcontrole uitgevoerd en gedefragmenteerd. Ook de 2e usb-poort van de playon geeft het probleem.

Ik ga eerst de originele software Firmware v7.0.21.r2898 - European Edition er weer opzetten... :confused:

*edit*
Ik ben eruit. Het heeft te maken met het vooraf scannen van de schijf. Wanneer ik de schijf laat scannen zie ik alle bestanden in het hoofdscherm onder hun eigen mapje:

*films
*muziek
*fotos

Ook staat er dan een lijstje met "nieuw toegevoegd". In dat geval duurt het navigeren door het hoofdscherm een eeuwigheid. Wis ik vervolgens de bestandsgeschiedenis, dan gaat alles lekker vlot. Nadeel is dan wel dat wanneer ik bijv een film wil zien, ik door "bestandsbeheer" moet bladeren. Ik kan de film dan niet rechtstreeks vinden in hoofdscherm->films.

Dit neem ik voor lief.

bedankt voor t meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Nog even een laatste "update".

Op aanraden van een vriend die dezelfde speler heeeft heb ik de firmware teruggebracht naar
Firmware v7.3.6.r4824 - European Edition v7.3.6.r4824 02/12/2010
.
Alles daarboven schijnt geschreven te zijn voor de HDmini2, dit terwijl het wel staat in het lijstje voor de hd mini1. Vaag...

Het ding draait nu echter als een tierelier zij het dat de menu's minder uitgebreid zijn. Dit nemen we voor lief.

Zo zie je maar; nieuwer is niet altijd beter....

Nogmaals bedankt voor t meedenken... :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan