Opdracht Cisco Packet Tracer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsquare

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2012
Hallo mensen,

Ik heb iemand nodig die goed verstand heeft van subnetten en met packet tracer kan werken.
Ik heb een ciscotaak.pka file en daar staat een cisco packet tracer opdracht in en de opdracht woord daarnaast ook mee geopent en staat er wat je moet doen maar ik snap er helemaal niks van kan iemand me helpen dat ik het bestand na hem toe stuur en die hem een stukje voor me maakt.

ps. ik kon het cisco bestand niet uploaden vanwege invalid file.

ik heb hier 2 screenshots van de opdracht en de packet tracer zelf.cisco opdracht 1.jpgcisco opdracht 2.jpg

Kan iemand me helpen, het is heel erg belangrijk om bij de opdracht boven de 55% te scoren maar ik kan niet verder als 19% komen.

Alvast bedankt,

Tsquare

Schoolopdrachten is iets welke wij niet voor je gaan maken.
Antwoorden op specifieke vragen kunnen wel gegeven worden.
Kan jij een voorbeeld geven van wat je al gemaakt hebt en waar je precies vastloopt?

met het subnetten een deel ook ik heb 4 lans om in te delen in dit address

192.168.4.0/24

lan 1 = 121 hosts

lan 2 = 7 hosts

lan 3 = 4

lan 4 = 24

lan 5 = 58

ik weet dat je van hoog naar laag moet gaan met subnetten met het aantal hosts maar De interface op de afdeling routers krijgen in het subnet het laagste ip adres.
De PC's krijgen het een naar laagst toekenbare ip adres. dus zoals ik begin bij de hoogste van lan 1 met 120 hosts die heeft dan 192.168.4.2 het een na laagste ip dan maar welk ip krijgt dan het volgende lan lan 5 met 58 hosts als ip ? en dan de volgende lans enzo

die subnet calculator heb ik niks aan want ik heb 5 lans met verschillende hosts

in je voorbeeld boven geef je 5 lans op? Als je 5 subnetten uit een class C adres wil halen dien je het subnet masker /27 toe te passen. Maar dan heb je maar 5 bits over voor je hosts, maw 30 hosts (all 1s & all 0s buiten beschouwing gelaten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan