Poll,wat is jouw favorite versie van linux?

Naam - Xubuntu
soort - XFCE
Waarom - omdat hij open is en ik hou van open systemen. Vandaar dat ik ook libreoffice gebruik.
 
Naam - Linux Mint
soort - MATE
waarom - betere updates en sneller en natuurlijk gratis!!
 
mijn favoriete OS is Fedora van Redhat

Vink
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ubuntu 12.04 lts
unity
ik ben deze linux distributie gaan gebruiken omdat ik mijn laptop sneller wou maken, en ubuntu werd mij aangeraden als makkelijkst. ik ben nu inmiddels weer terug bij windows 8.1, maar blijf toch kijken hoe het zit met linux enzo :p
 
Misschien een beetje laat maar ik heb Lubuntu 12.04 64 bits

Waarom: Omdat het snel en licht is.
 
Ik gebruik op het moment al een tijdje KAos. De eerste keer dat ik een rolling release gebruik wat me ook nog prima bevalt. Er is hier alleen KDE en dan 64 bits te installeren.
 
Naam - Gentoo
Desktop - Mostly KDE
Waarom - Zelf alles onder controle hebben (alles in principe zelf vanuit de source compileren), uitbreidbaarheid, mogelijkheden, performance..
Is zo te maken als je zelf wilt / nodig hebt.. lightweight of the works.. kies maar uit.. alles kan *grin*
 
Xubuntu

Naam: Xubuntu 13.10 + upgrade naar LTS 14.4
Soort: xfce (met dank aan mastermindzh)
Waarom: is nog maar de eerste kennismaking met iets van Linux sinds twee weken. Hiervoor dacht ik dat de aarde uit water, land, flora, fauna en Windows bestond. Na een XP crash en te weinig capaciteit voor nieuwe Windows, wees iemand me op Linux>Ubuntu>Xubuntu.
Ben wel twee weken aan het tobben, volkomen nieuw allemaal, maar ik blijf erbij! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
BhufmpE.png


:)

@Huubvg, xubuntu's "soort" is "xfce"
 

Bijlagen

  • BhufmpE.png
    BhufmpE.png
    68,3 KB · Weergaven: 175
Laatst bewerkt:
Ok mensen srry ik weet dat dit bericht oud is maar ik moet toch even zeggen dat ik Ubuntu aanbeveel
 
Debian....
gebruik al 3 jaren als cloudserver (webdav).
Super stabiel, hoog configureerbaar, iets minder geschikt voor beginners als je je er niet in wilt verdiepen.
Zo geconfigged:
http://bernaerts.dyndns.org/linux/75-debian/62-debian-webdav-share
Voor meer tips tav de installatie kijk op het tweakers forum naar mijn naam maar dan met underscore en "at"..

Linux Mint heb ik voor mijn zwager geïnstalleerd.. soepel en werkt prima.

Ik heb ooit een Ubuntu met metro desktop geïnstalleerd..... nooit meer.. je zoekt je rot naar de tools om zaken te veranderen.
 
Ik gebruik Ubuntu,

Belangrijkste reden dat deze stabieler en makkelijker is voor mij.
Ik speel niet echt spellen en werk heel veel online (met documenten en codes),

Het grote voordeel van ubuntu vind ik dat je meerdere tabbladen hebt.
Ook is het handig dat je met enkele code's een webserver hebt draaien gewoon op je laptop:love:
 
Op deze 8 jaar oude Toshiba staat nu kubuntu. Ik probeerde Debian, archbang en Manjaro maar geen van deze Debian based kon overweg met de hardware, zelfs voor de videokaart moest ik steeds de video settings vooraf aanpassen. Enkel in Ubuntu based distro vind ik de vereiste hardware ondersteuning.

Vooe een oude PC, bij iemand die geen internet heeft gebruik ik PCLinuxOS Full Monty omdat daar alle soft en drivers in de iso zitten. Deze kan ik makkelijk installeren zonder internet verbinding.

Iemand gebruikt hier CEntOS (Community Enterprise Operating System). Dit is de free versie van Red Hat zelf maar is toch meer bedoeld voor een server. niet direct voor een PC dacht ik?
 
Linux Mint 17, makkelijk voor oud wXP gebruiker, draait prima op mijn corei5 met 4 GB RAM.
 
naam - Linux MInt 17.1
soort - Cinnamon
waarom - voor mij is Linux Mint geweldig stabiel, werkt het dus geweldig (op mijn hardware), het heeft een mooi grafische omgeving en ik werk er al zo lang mee dat ik gewoon niets anders meer wil. Heb wel op mijn laptop Ubunut 14.04.02 en op mijn netbook Xubuntu maar niets gaat boven Linux Mint Cinnamon.
 
Na behoorlijk wat Linuxversies getest te hebben ben ik blijven steken op Linux Mint mate. Waarom? De simpelheid, de voorgeïnstalleerde software en het start-menu.
Hoewel er aardig wat voorstanders zijn voor Ubuntu ben ik er mee opgehouden. Dat gedoe met zoeken in de dash naar wat je nodig hebt. Ik wil gewoon zien wat ik doe en waar ik naar zoek.

Ik heb zelfs een soort nas draaien op een oeroude laptop met Mint. Vanuit overal in het netwerk toegang tot mijn bestanden.
 
Ben over naar Debian 8.1 Jessie, webdav werkt weer zoals het hoort.
de Mate desktop was iets minder stabiel dan ik hoopte... dus draait er een strakke Gnome Classic.
Ook vrij toegankelijk, iets minder vrijheid mbt het configureren van de desktop, daar kon je meer mee.
Gnome laat dat niet toe... met als resultaat daardoor een betere stabiliteit waarschijnlijk.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan