Joomla kopie aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevesh

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo, ik zit met een vraagje;

Ik heb 2 websites. op beide heb ik joomla geinstalleerd.

Website A;
Alle content staat er volledig op en webshop geinstalleerd etc.

ik heb van website A een kopie gemaakt via FTP in een map op mn desktop.

Website B;
leeg

nu heb ik dus die map van website A in de Public_html map van website B gekopierd.

Als ik nu in het backend van website B iets aanpas, gebeurt dit ook op website A... dat is dan weer niet de bedoeling.
Hoe kan ik dit oplossen?

Bij Joomla is het niet alleen een kwestie van de bestanden kopieeren maar de database (sql) moet ook overgezet worden met bijv. myphpadmin.
Vervolgens moet je in configuration.php nog wat veranderen waardoor er naar de goede database verwezen wordt (dit laatste weet ik niet 100% zeker hoor.

Groeten Marcel

Ze hebben nu inderdaad beide dezelfde database. ik moet dus voor site B een nieuwe database aanmaken, dit waarschijnlijk even aanpassen in configuration.php en dan zou het moeten werken?

ik heb nu een nieuwe database aangemaakt... echter probeer ik via FileZilla het Configuration.php aan te passen (rechtermuisknop -> bekijken/bewerken) daar pas ik "public $user = 'admin_***l';" en "public $password = '***';" aan in kladblok, vervolgens sluit ik hem en sla ik het op. Als ik het dan nogmaals open om te kijken of de mutaties zijn doorgevoerd krijg ik gewoon weer de oude instellingen?

doe ik iets niet goed?

EDIT: google.

Na wat gegoogled te hebben kwam ik er achter dat ik het bestand eerst naar 777 moest zetten ipv 444. Dit heb ik gedaan, en opnieuw de mutaties doorgevoerd (en gecontroleerd). Dit keer ging het dus wel goed. Allen nu het volgende; als ik nu naar mijn website ga, krijg ik de volgende melding: "Table 'admin_***.ow5gi_session' doesn't exist SQL=INSERT INTO `ow5gi_session` (`session_id`, `client_id`, `time`) VALUES ('tqlei9gfokv49253tk12kjp3m1', 0, '1347605783')"

Laatst bewerkt:
Misschien kan beter iemand dit overnemen die wat meer ervaring met Joomla heeft maar ik heb nog 1 idee.
Van de werkende website kun je de database exporteren mbv myphpadmin en vervolgens importeren in je andere website.

Ook zie ik in mijn configuration.php nog een aantal entries staan die je misschien ook aan moet passen:
$log_path
$tmp_path
$host
$user
$db
$password

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Oke dus in de database van website A 'exporteren' en in de database van website B 'importeren' ? Ga ik weldra proberen!

Mocht er nog iemand een idee hebben, hoor ik dat graag.

Marcel, thnx voor zo ver!
Gr. Steve

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het gelukt!

database A exporteren -> database B importeren. Ik krijg in ieder geval weer beeld. ga nu even wat testen, laat het weten!

Thnx voor zo ver!

Edit:

Gelukt! opgelost dus. thnx voor je hulp Marcel!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan