• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal keer afdrukken bepaald door een waarde in een cel met telkens 1 variabele

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joa23

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2012
Beste Excel-kenners

Ik zoek me al enkele dagen suf om Excel hetvolgende voor mij te laten doen:
In ons bedrijf worden dagelijks diverse batchen verf geproduceerd.
Als een batch gemaakt is en in potten gevuld is worden de potten op een pallet geplaatst.
Op elke pallet dient een A3-blad te komen waarvan een voorbeeld in de bijlage staat (voorlopig in A4 om praktische redenen).
Hier staan diverse gegevens op van een batch. Nu als er bijvoorbeeld 14 palletten nodig zijn. Zijn telkens alle gegevens idem behalve het nummer van die bepaalde pallet (bv. Pallet 3 v/d 14, Pallet 4 v/d 14, ... )

Dit staat links-onderaan in Excel-bijlage in het rood (cel B25)

Ik zou graag willen dat hij adhv een bepaalde waarde in cel B25 (in dit geval mijn berekende ‘14’) en op print klik dat hij dan 14 bladzijden print met telkens een variabel oplopend nummer in het rode gedeelte tem de eindwaarde van die cel B25, namelijk 14.
Dus 1 v/d 14, volgend blad 2 v/d 14, 3 v/d 14, 4 v/d 14, ... 14 v/d 14

Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen, mijn Excel-kennis reikt niet ver genoeg. Ik zou het super vinden. Als ik hier eenmaal de code voor heb kan ik het verder gaan uitwerken.

Ter info: Enkel het omkaderde gebied moet uitgeprint worden, data en berekingen niet!

Bekijk bijlage Vlaggen.xlsx

Code:
Sub Printen()
    With Sheets("Sheet1")
        For i = 1 To .Range("K22").Value
            .Range("B25") = i
            .PrintOut
        Next
    End With
End Sub

PS: Het afdrukbereik kan je toch van tevoren al instellen
In K21 kan je toch ook onderstaande formule gebruiken, dan moet je geen aparte cel gebruiken voor het afronden.
Pas de macro dan ook aan om naar K21 te verwijzen voor het aantal afdrukken.
Code:
=AFRONDEN.BOVEN(K18/K19;1)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan