Contactpersonen Outlook 2010 exporteren naar Windows mail lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Contactpersonen Outlook 2010 exporteren naar Windows mail lukt maar niet.

Dat wil zeggen: het proces verloopt op zich goed, maar ik krijg zeer vreemde en onbruikbare contactpersonen na importeren.

Naamstelling is dan bijv. ","Chopra","blabla","priv�","","","","",,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,"",,,,,"chopra.blabla@ziggo.nl","SMTP","chopra priv�",,,,,,,,,,,,"Niet-gespecificeerd","Normaal",,,"C.B.p.",,,,"",,,"

Verder geen enkele info, ook geen emailadres dus.

Heb diverse zoekresultaten uitgeprobeerd, ook via de site van Microsoft. Wat gaat hier verkeerd? :confused:

Wat ik zou doen is even een contactpersoon aanmaken in Windows Mail.
Die exporteren naar .csv bestand.

Je zou dan uit dat nieuwe .csv bestand moeten kunnen halen hoe de indeling er uit moet zien. Dan in het te importeren .csv bestand alles in overeenstemming brengen daarmee en een nieuwe import proberen.

Vooraf natuurlijk de 'verminkte' geïmporteerde contactpersonen waar je het in je startposting over hebt eerst weer verwijderen.

Tijs.

Dank voor je reactie. Ok, maar de vraag die nu bij mij opkomt is hoe ik e.e.a. in overeenstemming kan brengen, want de opties lijken beperkt.

Dan moet ik eerst een vraag stellen: Praten we hier over Windows Mail (zoals meegeleverd bij Vista) of over Windows Live Mail (zoals te installeren als onderdeel van Windows Live Essentials).
Ik vraag dit nog maar eens expliciet, want ook al staat er Windows Mail in je startposting zou het me niet verbazen dat je aanduiding (eigenlijk) niet klopt.

Tijs.

Hallo chopra. Je hebt mogelijk opgemerkt dat Windows Mail niet is opgenomen in Windows 7. Zoals Tijs bedoeld. Heb je windows 7. ;)

Op sommige momenten komt m'n fascinatie voor detail goed van pas :D Het gaat in dit geval inderdaad om Windows Vista cq. Windows Mail.

Ik heb Windows mail niet, dus ik kan niet de volgende (engelstalige) instructies testen:
link
Toevoeging: Blijkbaar gebruikt Windows Mail de Windows Contactpersonen, dus is er ook een manier buiten Windows Mail om: link

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas, heb ik allemaal geprobeerd, .CSV, Vcard, en .pst (waarbij een wachtwoord wordt gevraagd dat ik niet ken of heb).

Blijft heel vreemd :rolleyes:

Kijk nog eens naar het format van de csv die je zojuist hebt geexporteerd en het csv bestand dat je wilde importeren. Die tip gaf ik al eerder.

Tijs.

Ja klopt, maar ik begrijp 'format' eigenlijk niet. Wat wordt daarmee bedoeld? (ik zie wel tot m'n verbazing - en waarschijnlijk oorzaak van het probleem - dat het .csv bestand als Excel wordt weergegeven.

Csv bestanden zijn met zowel excel als met Kladblok te openen.
Doe dat eens, dan zie je hopelijk wat er verschillend is in de veldnamen, etc.

Tijs.

Ah, ok ga ik doen en kom ik op terug.

Excuus voor de late reactie. Ik heb de suggestie van dnties wel direct uitgevoerd, maar ben er in alle drukte niet meer op teruggekomen.

Het was één grote puinhoop, dus heb ik het gelaten voor wat het is en de slechts 10 mailadressen handmatig toegevoegd.
Niet opgelost, wel afgerond ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan