Hoi lerrrie,
Ik heb je testpagina's bekeken: je hebt m'n recept niet toegepast ... en het gaat dan ook mis.

Maar om verdere suggesties te geven zonder een nieuwe serie a-z mag je eerst nog wat opheldering geven.
Er mist essentiële informatie!
- Er zitten nog een aantal bg-images in, maar die verwijzen vrolijk naar je harde C-schijf. Om te kijken of alles goed gaat, zijn die echter wel nodig! Dat zijn de topbg.jpg, de middenbg.jpg en de twitter.jpg.
- De #container waar alles in zit heeft een background-image, maar dat komt niet tevoorschijn met de nu opgegeven backgrounds van de div's die er in zitten: die overlappen alles weer. Wat is de bedoeling van die middenbg.jpg? En op welke plaatsen moet ie te zien zijn?
- Er staat in de css ook een #outtop2, die in de html niet terugkomt. Is dat een probeersel-restant dat er uit kan?
- Begrijp ik goed dat de streep wel bovenaan in de #outmidden moet komen, maar niet in het zwarte blok van de #contentlarge?
- En dat de streep niet bij de footer moet ophouden, maar al bij het #outtwitter-blok?
- Is de huidige afstand van de streep vanaf rechts in de 1e test streeptest1.php de juiste afstand die het moet gaan worden? Of moet de uiteindelijke links-rechts positie t.o.v. het zwarte blok anders gaan worden? En zo ja, hoeveel px meer naar links?
Afijn, als ik zelf een paar placeholders voor de 3 ontbrekende images verzin, en nog wat aangeef waar wat zit, kom ik als complete werkversie van je streeptest1 uit op de volgende:
=======
Om te kijken wat er gebeurt bij een grote schermbreedte heb ik ook een versie gemaakt met een kunstmatige 1920px breedte, dan kan ik 'm ook bekijken op mijn 1280x1024px monitor.

Dat is deze:
Het resultaat is dan dit:
streeptest-ori-1920x1200 (verkleind tot 30% ware grootte)
=======
Terug naar de auto-width.
Op 1280x1024px resolutie gaat het goed bij opening van de pagina:
streeptest-ori-1280x1024-up (verkleind tot 30% ware grootte)
En ook in orde bij naar beneden scrollen:
streeptest-ori-1280x1024-down (verkleind tot 30% ware grootte)
=======
Dan kijken op 1024x768:
streeptest-ori-1024x768 (verkleind tot 30% ware grootte)
Hier springt net een horizontale scrollbar tevoorschijn, vanwege de 1020px breedte die geen rekening houdt met de rechterscrollbar van ca. 25px (zie reactie nr. #4 hierboven).
Ook loopt de topbg-background niet helemaal tot rechts door, vanwege de 100% opgegeven breedte (die eindigt als je een stukje naar rechts scrollt). - Dat valt hier niet zo heel erg op.
=======
Dan kijken op 800x600px, dwz. een breedte die ook bij een aantal tablets in portrait-stand gebruikt wordt:
streeptest-ori-800x600 (verkleind tot 30% ware grootte)
Oeps!

Hier zit niet alleen de streep scheef (dat was het probleem van de vraag, dus die telt niet), maar er blijkt nu ook een ander probleem: het topbg backgroundimage loopt niet door (zit in de #outtop van 100% breed), maar de header-inhoud loopt er fors overheen (zit in de #top binnen de #outtop, maar die #top heeft een vaste breedte van 1020px en past zich niet aan de schermbreedte aan als de 100% kleiner is dan 1020px).
=======
Aldus mijn bevindingen.
Maar nu de vragen!
Met vriendelijke groet,
CSShunter