Dell latitude E4310 start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietdepiet

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2012
Mijn laptop, een Dell Latitude E4310, start niet meer op. Wanneer ik de aan/uit-knop indruk wordt hij wel actief (hij maakt een beetje geluid, waarschijnlijk de ventilator?), maar na 2 seconde valt hij weer uit. De controlelampjes blijven daarna nog ongeveer 30 seconde aan; het lampje voor internet en het lampje voor de harde schijf blijven constant branden, het lampje van de stroominvoer knippert. Wanneer ik mijn laptop op netstroom aansluit (met en zonder batterij) blijft daarna het lampje van de harde schijf constant branden (totdat ik de netstroom weer weghaal), als ik op de batterij opstart gaan alle lampjes na die 30 seconde uit.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en wat ik eventueel zou kunnen doen?

Ik heb al geprobeerd zonder netstroom en batterij de aan/uit-knop een tijdje ingedrukt te houden, dit had geen effect. Mijn scherm geeft geen beeld in die 2 seconde.

Laatst bewerkt:
Hallo

"Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en wat ik eventueel zou kunnen doen?"

Je vermeld geen ouderdom van deze laptop , indien deze al van ouderdom is , werd deze ooit stofvrij gemaakt ???

Toen deze laptop wel nog werkte ... had deze last van oververhittingssymptomen ???

B.v.b. extreem warm worden , c.p.u. fan permanent voluit blazen , etc ....

Ik vermoed dat je het in deze richting dient te zoeken (met deze symptomen)

Peter

De laptop is ongeveer 2 jaar oud en is nooit stofvrij gemaakt (wel altijd op een eiken bureau gebruikt om stof te voorkomen). De buitenkant was nooit abnormaal warm, de andere 2 laptops die ik regelmatig gebruik zijn allebei warmer aan de buitenkant. Verder liep hij tot gisteren altijd prima, ik heb geen signalen gehad dat hij binnenkort wel eens zou kunnen crashen.

Begin met het eruithalen van het geheugen, dan dien je biosbeeps te krijgen bij een opstart.

Daarvoor zal ik hem open moeten schroeven neem ik aan?, dan ga ik eerst de garantiedetails maar eens bekijken.

Niemand die weet wat die lichtjes betekenen?, het lijkt me iets van een code (waarom zouden ze anders blijven branden op het moment dat de laptop uitvalt?)

Bedankt, die site had ik ook al gevonden. Op het moment dat de laptop uitgaat blijven de lampjes hdd.jpg en Radio.jpg dus ongeveer 30 seconden constant branden en het lampje battery.jpg knippert, ook als hij niet op netstroom is aangesloten. Ik lees daarover niks op die link.

Ja het is een code. de laatste keer dat ik zo'n soort error kreeg op het werk moesten we alleen even de CPU reseaten (even eruit en er weer in drukken) klinkt raar en ik verklaarde mijn collega ook voor gek maar het deed het hem wel. of het deze error is weet ik niet 100% zeker omdat het alweer een klein jaar geleden is (twas in ieder geval 1 knipper en 2 vast brandende lampjes. ik zal morgen even kijken of ik nog ergens een link van de diagnostics meldingen heb

Is dat gemakkelijk te doen? Je moet hem daarvoor openschroeven neem ik aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan