Wel verbinding met extender, geen internettoegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

computeratech

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2012
Hallo,

Eerst even wat gegevens, ik heb:
Windows 7
Atheros AR 9285 Wireless Network Adapter
Netgear extender

Mijn kamer ligt nogal achteraf vandaar dat er een extender is aangesloten. Ik kan op internet op het "hoofdnetwerk" (dus zonder de extender), maar niet op het netwerk via de extender. Ik krijg wel een sterk signaal van de extender, bij de status staat ook verbonden, maar ik kan vervolgens niet op internet. In het netwerkcentrum staat er ook: "onbekend netwerk". Als ik op het hoofdnetwerk zit dan staat er gewoon de naam van het netwerk.
Het vreemde is dat mijn huisgenoten wel via de extender op het internet kunnen, dus er zal wel iets aan de instellingen van m'n laptop niet goed zijn. Ik heb al wat op internet gezocht en zag dat het vaak met IP adressen/DNS adressen ed te maken had, maar ik weet zeer weinig van computers en ik weet dus ook niet hoe ik dat kan controleren, laat staan aanpassen.

Weet iemand wat ik hiermee moet doen?

hallo computeratech. Jouw instellingen eens 1-op-1 vergelijken met deze vd huisgenoten waarvan de toegang wel werkt, zou ik als eerste advies meegeven.

De uitslag: Als ik dubbelklik op de 'draadloze netwerkverbinding' bij 'adapterinstellingen wijzigen' staan er bij mijn huisgenoten allemaal getallen bij de IP-adressen en bij mij staat er niets. Ik heb wel de instelling staan op "automatisch IP-adres toekennen". Ik heb dan ook een keer die getallen van mijn huisgenoot bij mij ingevuld (behalve bij IPv4 adres, daar heb ik mijn eigen nummer ingevuld (is dat juist? iedere computer heeft toch zijn eigen IP-adres?), maar dat loste ook niks op.
Kan iemand hier iets mee? Als er meer info nodig, laat maar weten.

ip-adressen is maar een deel vd instellingen die je moet vergelijken. Ik heb 2 screenshots toegevoegd zoals het bij mij staat ingesteld.dhcp.JPGeigensch draadloos netwerk.JPG
in de screenshot waar eigenschappen van draadloos netwerk staan aangegeven, dien je dan ook nog op de tab "beveiliging" te zien of dit overeenkomt met de instellingen van je huisgenoten. SSID is de naam vh draadloos netwerk, dit moet ook identiek zijn. De eerste screenshot herken je wel.

Hoi,

Die instellingen staan inderdaad hetzelfde. Maar het probleem heeft zich zojuist opeens vanzelf opgelost. Ik zat met mijn laptop op skype in de kamer van één van mijn huisgenoten (op het hoofdnetwerk). En plots pakte hij het extender netwerk op en kon ik kiezen tussen thuisnetwerk, bedrijfsnetwerk en openbaar netwerk. Ik heb dan voor thuisnetwerk gekozen en alles was opgelost. Toen ik steeds geen verbinding kon krijgen bleef hij maar staan op openbaar netwerk en ik kon dit toen niet veranderen. Nu staat het dus op thuisnetwerk en werkt alles perfect. Wat er nu precies gebeurd is waardoor hij het extender netwerk wel goed oppakt weet ik niet, maar ik ben blij dat het werkt. Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan