Laptop start niet meer op na laatste Windows 7-Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

JP_Zandt

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Berichten
267
Tijdens de update bewerking van Windows 7 is mijn MSI laptop gecrached en afgesloten. Als ik hem nu opnieuw wil started krijg ik de volgende foutmelding:

------------------------------
autochk program not found - skipping AUTOCHECK
updatebewerking 207 van toepassen 101219 (_0000000000000000.cdf-ms)
------------------------------

Heb al van alles geprobeert, safemode, laatste werkende instellingen.. ook het teruglezen van een recovery met de originele Instal CD werkt niet. Ik ben nu aan het knutselen met een Hirens BootCD maar snap er weinig van. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Groeten Joris
 
Start eens op met een originele installatiedvd en voer opstartherstel uit.
 
Veilige modus werkt wel?
Zo ja een systeemherstel naar een datum van voor het probleem uitvoeren, of bedoel je dat je dat al hebt gedaan met die recovery?

Via de dvd opstarten, naar de opdrachtprompt gaan en een chkdsk /r uitvoeren is ook nog een optie.
 
Wel vreemd, je meld in je startpost dat "laatste werkende instellingen" niet werkte, maar daar kom je alleen met F8, dan krijg je de geavanceerde opstartinstellingen.

En komt het wel door de updates? indien een verkeerde driver, heeft windows 7 met microsoft update vaak last van, kun je wel in veilige modus komen via die F8.
En met een windows 7 dvd booten moet sowieso kunnen maar denk dat je die niet hebt, althans niet een installatie dvd.
 
Als ik "de laatst werkende instellingen" doe, krijg ik dezelde foutmelding.
Met veilige modus zie je een lijst bestanden die windows aan het laden is maar loopt ermee vast dus kan ik niet in de veilige modus komen.
Met de windows 7 dvd kom ik in het repair menu. maar die geeft aan het niet automatisch te kunnen repareren. Als ik dan in de gavanceerde opties kijk voor systeem herstel kan ik die niet terug lezen.
 
Via die dvd kun je de command prompt oproepen, daar kun je die chkdsk /f /r uitvoeren.
En die optie opstartherstel wil ook niet?
 
Nee helaas, beide oplossingen werken niet. Opstartherstel werkt niet ondat het niet automatisch opgelost kan worden. En chkdsk verhelpt niet het opstart probleem.
 
Roep via de dvd de commandprompt op:
typ:
* fixboot (probeer te herstarten)
* fixmbr (probeer te herstarten)
 
Dit zou schijnt de oplossing zijn. Heb even er naar gezocht was zelf benieuwd wat de oplossing is.
Boot from the Win7 disk
At the "Install Windows" screen press SHIFT F10 to get a command window
Type "regedit" (without the "") and press Enter
Click to Select HKEY_LOCAL_MACHINE
Click File, Load Hive
Click the drop down arrow in "Look in"
Browse to C:\Windows\System32\config (there will be a C: drive as the WinPE is assigning drive letters)
Select SYSTEM and click Open
In Key Name type "letter"
OK
Click the + next to HKEY_LOCAL_MACHINE in the left pane
Click the + next to "letter" in the left pane
Select MountedDevices in the "letter" group
Select all values in the right hand pane and press Delete on the keyboard
Yes
Select "letter" in the left hand pane
Click File, Unload Hive
Yes
Close Registry Editor and the Command Window
Close the "Install Windows" screen
Yes
Remove the Win7 disk and boot into Win7 which will assign drive letters.

ik hoop alleen dat je toch een beetje engels verstaat anders zal je even Bing of Google vertaling moeten gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Heb alle stappen gedaan maar krijg weer dezelfde foutmelding als ik windows probeer op te starten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan