damnsharp
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 6 jan 2012
Goedenavond mede helpmij bezoekers!
Ik weet niet wat de slimste manier is om onderstaand ontwerp aan te pakken.

En dan vooral de structuur en hoe ik de donkergrijze balk boven over het gehele breedte van de browser en groene balk beneden zet.
Wat ik dacht. Ik zou een body kunnen maken met background (de donkergrijze balk boven).
Dan in die body een container (sidebar left, content top, content midden, content bottom)
Dan een footer met in die footer de groene balk.
body:
height: 200px;
background: none repeat scroll 0 0 #58585a;
footer:
height: 100px;
background: none repeat scroll 0 0 #88ba2a;
Volgens mij kom ik dan wel in de knoop met midden gedeelte wat grijs is. Waar definieer ik dat.
En er is een lijn links en rechts die vind ik het ook wat lastig maken.
Of is het slimmer een andere structuur aan te houden? Tips zijn welkom. Na html/css geprogrammeerd te hebben ga ik hem omzetten naar WordPress website.
Ik weet niet wat de slimste manier is om onderstaand ontwerp aan te pakken.

En dan vooral de structuur en hoe ik de donkergrijze balk boven over het gehele breedte van de browser en groene balk beneden zet.
Wat ik dacht. Ik zou een body kunnen maken met background (de donkergrijze balk boven).
Dan in die body een container (sidebar left, content top, content midden, content bottom)
Dan een footer met in die footer de groene balk.
body:
height: 200px;
background: none repeat scroll 0 0 #58585a;
footer:
height: 100px;
background: none repeat scroll 0 0 #88ba2a;
Volgens mij kom ik dan wel in de knoop met midden gedeelte wat grijs is. Waar definieer ik dat.
En er is een lijn links en rechts die vind ik het ook wat lastig maken.
Of is het slimmer een andere structuur aan te houden? Tips zijn welkom. Na html/css geprogrammeerd te hebben ga ik hem omzetten naar WordPress website.