Hoe weet ik of mijn pc, drm compatibel is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chocka

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2004
Na een lange zoektocht kwam ik dit antwoord tegen:

Bedenk bijvoorbeeld dat DRM een ingewikkeld samenspel is van hardware, software. Je hardware moet compatibel zijn met DRM. Die 6002 wijst op een licentie fout. Het kan zijn dat Silverlight niet kan vaststellen dat je hardware DRM compatibel is. De content wordt dan niet afgespeeld.

Dit is wat de bedrijven zoals Microsoft je niet vertellen over DRM. Wellicht heb je net een fortuin uitgegeven aan een multimedia oplossing. Dikke pech als componenten daarvan DRM niet ondersteunen. Een hoop legale content kun je dan wel vergeten. Gelukkig is er de PirateBay nog. Praktijken zoals DRM dwingen mensen de illegaliteit in.

Wil je dus echt RTL XL met Silverlight, probeer het dan met andere hardware

Dus op mijn oude PC had ik hoop maar opgegeven RTL XL ooit aan de praat te krijgen. Intussen heb ik een andere PC, maar desondanks krijg ik het niet voor elkaar een uitzending gemist te kijken van RTL XL. Om moedeloos van te worden.

Ik heb de laatste Silverlight Versie: 5.1.10411.0 geinstalleerd en opnieuw gestart. In Firefox 15 krijg ik het niet aan de praat, zelfs in IE9 welke alleen met W7 is (mee)geinstalleerd, zonder dat daar inhoudelijk iets aan veranderd is, doet RTL XL het niet.

En welke onderdeel van mijn PC dan DRM compatibel moet zijn kan ik nog niet vinden? En of dat onderdeel dan wel/niet DRM compatibel is?

Mobo: Asus P5Q Deluxe
VGA: Asus EN8600GT

Wat moet ik nog doen?

De website van RTL XL

Laatst bewerkt door een moderator:
The version of Silverlight installed is:
Silverlight 5 (5.1.10411.0)

You are ready to use Microsoft Silverlight

Moet ook even wachten maar de film begint wel na een 10 tal seconden.
Firewall even vertellen dat die site goed is, miss dat daar het probleem zit, nog verder iets draaien waar een firewall inzit? of p2p progjes op de achtergrond aan het dowloaden?

Heeft overigens niet met drm te maken, die beveiligd die meuk daar tegen pikken.

Ondanks melding dat de video wordt geladen, heb ik niet de beleving dat die iets aan het laden is. Na diverse minuten, sluit ik de website af.

Ik gebruik Comodo firewall; windows firewall staat uit (service disabled) en p2p gebruik ik nooit. Verder niets waar een firewall inzit, althans niet ik dat weet. Veronderstel dat mijn Avira Antivirus en Netgear WNDR4500 er niets aan doen.

Dus moet even uitzoeken hoe/waar in Comodo zo'n instelling moet maken? (topic aangemaakt)

Laatst bewerkt:
Dat gebruik ik al jaren niet meer, sinds ik overgestapt ben naar usenet (medio 2002). Dus geen enkel P2P op mijn PC

Laatst bewerkt door een moderator:
Gedoe, met Ccleaner alle cookies en cache laten wissen?

Kijk eens of je de volgende file hebt, zo ja, wissen en rebooten.
mspr.hds

mspr.hds heb ik niet

Ccleaner gebruikt en na de reboot nog geen verbetering

Niet in program date\microsoft\windows\drm, ow.

Waag er een mail aan Microsoft, ben door mijn opties.

Niet in program date\microsoft\windows\drm, ow.

Waag er een mail aan Microsoft, ben door mijn opties.

In die map staan een lege map server genaamd

Heb jij mss een link waar ik deze vraag kan stellen, bij voorbaat dank.

Even een update:

Met enige experimenten, is uitgesloten dat probleem aan firewall dan wel antivirusprogramma zal liggen. Silverlight doet het wel op de website van uitzending gemist van de publieke omroep en daar werkt het wel gewoon zonder problemen.

Of het is totaal iets anders of het ligt aan de website van RTL XL?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan