cel waarde kopieren in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans1974

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Hallo,
Kan iemand even helpen met het maken van een vba code voor het wegschrijven van 3 cel waarden naar een andere sheet.
In bijlage een excel
De waarden F17, F18 dienen naar sheet 1 geschreven te worden en dit iedere minuut. Als er 30 minuten door zijn terug opnieuw beginnen vanboven in de tabel
Als het mogelijk is ander 2 tabellen maken en om de 15 min van tabel veranderen,Bekijk bijlage Nieuw - Microsoft Office Excel Worksheet.xlsm
Zodat de 1ste tabel blijft staan als de 2 de tabel vol is na nog eens 15 min. dan de 1ste tabel leegmaken
Alvast bedankt

Visual Basic is iets anders dan Visual Basic for Applications, VBA is programmeren binnen Office applicaties. Verplaatst naar juiste sectie.

Naar ik begrijp, is de vraag om drie cel waarden te kopiëren.
Ik kom er maar tot 2 (F17,F18), mogelijk zie ik iets over het hoofd.

Voor deze twee cellen heb ik de kopieer actie gerealiseerd met drie kleine macro's in module 1
Daarvan heb ik de werking proberen uit te leggen met commentaar

De macro start bij openen van het bestand, dat kan ook bv via een knop.
Starten begint met Timerset.

Hopelijk komt dit in de richting van je vraag.
Dat én eventuele verdere vragen lezen we graag hier.

Mvg Leo
Bekijk bijlage timer - Microsoft Office Excel Worksheet.xlsm

PS wellicht ten overvloede:
Bij .xlsm, van het web gedownload, is de beste werkwijze deze eerst op te slaan.
Dan rechts te klikken op het bestands icoon > Egenschappen kiezen en dan deblokkeren klikken.

Laatst bewerkt:
bedankt voor die timer vba die wist ik nog niet maar ik heb een nieuwe bijlage bijgevoegd (omdat ik zelf ook aan het zoeken ben)

Hoe het zou moeten:
Daar staat in de sheet "tabel" een tabel en die zou om het kwartier moeten starten dus iedere keer als het 14:00:00, 14:15:00, 14:30:00,14:45:00, 15:00:00 is start die macro en maakt hij de tabel leeg zodat ik per kwartier een tabel heb.

Wat het nu is:
de tabel loopt reeds ( maar stopt en maakt zichzelf niet leeg na 15, wel iets later) en er is een knop gemaakt om de tabel leeg te maken ( en de macro loopt gewoon verder) maar ik zou graag hebben dat dit zoals bovenstaande gaat.

Bedankt om het na te kijken en de hulp.Bekijk bijlage Nieuw - Microsoft Office Excel Worksheet.xlsm

Oké, dat is dus even anders.

Omdat je nu echt gaat kijken naar de tijd moet de macro per seconde lopen.
Dan wordt er met seconde(now) gekeken of het een hele minuut is.
Met Minute mod 15 wordt elk kwartier de tabel ververst
Het is goed om te weten dat de (trouwens elke) macro gepauzeerd wordt, zolang Excel in de tekstinvoer modus zit
(knipperende streep in een cel).
Dat zou dus onnauwkeurigheid geven.

Bekijk bijlage Nieuw - Microsoft Office Excel Worksheet (2).xlsm
Mvg Leo

hey Leofact,
Dat is precies zoals het moet, bedankt voor de hulp
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan