Domain instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhofkens

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
228
Krijg de volgende fout na aanmelden weet niet waar ik op de server moet kijken:

Er kan geen verbinding worden gemaakt met een Active Directory-domeincontroller (AD DC) in het domein ...


Controleer of de domeinnaam juist is opgegeven.


Klik als de naam juist is op Details voor informatie over het oplossen van het probleem.








Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand C:\Windows\debug\dcdiag.txt (krijg een error dns niet gevonden waar kan ik dit goed instellen).


De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de SRV-bronrecord voor de servicelocatie in DNS die wordt gebruikt om een Active Directory-domeincontroller (AD DC) te vinden in het domein ...:


De fout is: DNS-naam bestaat niet.
(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)
 
Hangt de probleem computer wel aan hetzelfde netwerk als je DC (Domain Controller)?

Indien je de machine alleen thuis gebruikt, dan wil je je niet bij een domein aanmelden (maar bij een werkgroep).
 
het gaat om een zakelijk netwerk.

als je bedoeld in de zelfde IP range ja die zijn het zelfde althans de server waar ik het Active domain heb ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

AD server staat in het bedrijf en die is 100% zeker goed geconfigureerd? Vooral op DNS-Server gebied?

Probeer dit op Server en Client:
- Kan je het domein pingen? Op naam?
- Kan je de AD controller pingen? Op IP?
- Zijn er misschien meerdere AD controllers en is er 1 onbereikbaar? (In DNS geconfigureerd bij je domein)
- Flush DNS

Je krijgt de melding "DNS naam niet gevonden" wat inhoudt dat hij je domeinnaam niet vindt op het netwerk. Vandaar eerst controleren of je client het domein kan bereiken via DNS en of de DNS-Server op je AD-Controller juist is ingesteld. Grote kans dat hier de oorzaak ligt.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad geeft foutmelding aan dat je bij DNS moet zoeken naar oorzaak.

- kunnen andere werkstations zich op domein aanmelden?
- is je DC ook je DNS server?
- maak je gebruik van DHCP, staat daar alles goed ingesteld aangaande DNS?
- Kan je de DC pingen?

Indien een ander werkstation wel werkt, draai daar dan een "IPCONFIG /ALL". En doe dit ook op je probleem machine. Post de resultaten hier.

(DC = Domain Controller; het hart van een Active Directory domein)
 
Het domein kon ik via pingen bereiken maar krijg een temp account. Op een andere PC geprobeerd ook pingen naar het domain maar krijg de melding:

De beveiligingsdatabase op de server heeft geen computeraccount voor de vertrouwensrelatie met dit werkstation
 
Iemand heeft het overgenomen dus hoef de oplossing niet te weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan