• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere mensen in excel bestand op server

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardprint

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2008
Berichten
27
Hallo,

Als eerste excuses voor de wat vage onderwerp omschrijving, ik had niet genoeg tekens.

Mijn vraag is als volgt:
Hier op kantoor houden we onze aanvragen en de status daarvan bij in Excel. Dit excel bestand staat in een gedeelde map op de server.
Wanneer ik iets wil wijzigen in dit bestand, is het mogelijk dat er dus al iemand anders in dit bestand zit en ik het alleen kan lezen. In de melding die ik dan krijg, staat dat het bestand is geopend door mijn collega Peter. Echter hoeft dit niet het geval te zijn maar kan het dus een andere collega zijn die in het bestand werkt. Peter is overigens wel de maker van dit bestand.

Mijn vraag is nu; Is het mogelijk om te zien wie er in het bestand zit te werken? Dit voorkomt dat ik het hele kantoor door moet om te vragen wie er in het bestand zit.

Mocht mijn vraag niet helemaal duidelijk zijn, hoor ik het graag. Ik zal dan proberen wat helderder te zijn.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
William Jansen
 
Dag William,

Aan jouw vraag te horen merk ik dat het document op een server staat, zodat er een aantal mensen bij kunnen. In dit geval kun je proberen om je excel-document the 'sharen'. Zolang er niet door meerdere personen in dezelfde cel werkt, moet dat geen probleem opleveren.
Je kan deze optie kiezen onder "Review" --> "Share Workbook". Je moet dan "Allow changes by more than one user at the same time" even enablen. Daar kun je vervolgens ook zien wie er op dat moment het document open heeft staan.

Ik hoop dat dit je vraag heeft beantwoord!

Met vriendelijke groet,

Bart Kardol
 
Laatst bewerkt:
Bart,

svp geen hele posts citeren; totaal overbodig.

Delen van een Excel werkboek kan tot gegevensverlies leiden.
 
Mijn excuses voor de enorme quote, deze is hierbij weggehaald
Verder zei ik er ook bij: "Zolang er niet door meerdere personen in dezelfde cel werkt, moet dat geen probleem opleveren." Bovendien geeft het uiteindelijk een beter resultaat als een ongedeeld werkboek en kan er tevens worden gezien wie er dus het document open heeft staan.

Vriendelijke groeten,

Bart
 
Zelf als niet 2 personen tegelijkertijd in een cel werken kunnen er onvoorspelbare problemen ontstaan...
 
Beste SNB,

Betekenen uw opmerkingen dan ook dat u van mening ben dat hetgeen ik wil, niet mogelijk is? Of heeft u een andere oplossing?
Het gaat om onze offertemap. Dus het is belangrijk hier geen gegevensverlies in te hebben.

Alvast bedankt,
William
 
Het is niet handig gebruik te maken van eenzelfde bestand als iedere gebruiker dat kan openen en naar eigen inzicht onbeperkt geladen kan houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan