windows op mac vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
377
hallo mensen!

ik heb sinds zondag voor het eerst een mac gekocht, een mac 27 inch 4g geheugen.
ik vind de mac geweldig! maar er zijn wel een paar kleine dingetjes.

daarom wil ik er ook windows op zetter, ja ik weet dat met 4g geheugen dat niet hellemaal het beste is maar dat ga ik ooit nog eens uitbrijden.

wat kan ik het beste doen ?
zo'n bootup dingen dat je kan kiezen of je windows of OS wild starten

of

paralel
dat je sommige programs met windows open en andere met OS

of maakt het niet ?
 
Hoevaak denk je zelf Windows programma's te gebruiken?

Via BootCamp is het meest efficient qua hardware, maar zorgt er voor dat je steeds opnieuw moet opstarten wil je wisselen.
Via een virtual machine (Parallels, VirtuaBox of Fusion) is handiger als je steeds moet wisselen tussen een Windows programma en een Mac, alleen "leeft" het OS in je geheugen dus kan dat sneller volraken.
 
best wel vaak
want ik vind het leuk om in VB te programmeren
en ik merk dat sommigen dingen zoals office toch wat beter werkt op windows dan op mac

en ik heb best wel veel spelen dat alleen op Widnows draaien.

en heel erg bedankt over je uitleg van de virtual machine

ik snap alleen het laatste stukie even niet
alleen "leeft" het OS in je geheugen dus kan dat sneller volraken
wat bedoel je pruzies met "leeft" ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel simpel: Je start Mac OS op, die zet bestanden in je geheugen. Vervolgens start je virtueel Windows op. Die draait in hetzelfde geheugen.

Je geeft aan dat je 4GB geheugen hebt.
Gebruik je een virtuele machine dan zul je een deel van dat geheugen af moeten staan aan je virtuele machine. Dat kan nooit de volledige 4GB zijn want Mac OS heeft ook geheugen nodig.
Wanneer je het via BootCamp doet heb je dus de volledige 4GB tot je beschikking.

Overigens biedt VMWare Fusion je de mogelijkheid om een BootCamp partitie virtueel te draaien, dus kun je eigen zelf kiezen wat je wilt. :)
Volgens mij installeer je eerst Windows via BootCamp om hem vervolgens in te laden in Fusion.
 
ok
is het zwaar afgeraden om met mijn 4g een virtual machine te doen of is het alleen niet zo slim ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is eerder niet zo slim, echter kun je altijd je geheugen nog upgraden.

De iMac op mijn werk is laatst nog voorzien van 16GB geheugen voor 80,- dus dat is een relatief goedkope toekomstige upgrade :)
 
ok bedankt

en heb jij het dan over de prijzen van apple of ergens anders?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ergens anders, zolang je het geheugen zelf nog uit kunt breiden ben je dief van je eigen portemonnee wanneer je hem als upgrade meebestelt :)

Even opzoeken wat je iMac aan kan qua geheugen en dan de Tweakers Pricewatch er bij pakken ;)
 
oke

heel erg bedankt !
EDITT:: kan ik dan het beste voor 8 gaan of voor meer?
 
Laatst bewerkt:
Ter illustratie:

Mac OSX 10.8.2 met VMware Fusion 4.1.3 op 16GB RAM
Virtueel draait Windows 7 met 3 Internet Explorer vensters open.

[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=165805&d=1350038960[/smallimg]
 

Bijlagen

  • activity-monitor-w-vmware-fusion.jpg
    activity-monitor-w-vmware-fusion.jpg
    72,9 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
en dan heb ik nog een vraagie
(wat er niet echt me temaken heeft maar mijn topic is gesloten dus moet het wel hier)
Voor windows heb je readyboost maar werkt /helpt het ook wanneer je windows gebruikt via paralel of virtual machine?

want je zou denken van wel omdat windows dat ondersteunt, maar het is toch een soort van IOS dus eigenlijk weer niet.
want dit zou dan een goed koppe tijdelijk manier zijn, en een extra USB ken nooit kwaat :3

welke kan ik het beste gebruike
parallel
virtual box
of die VMware

of maakt dat niet zo'n groot verschil?
 
Laatst bewerkt:
Of ReadyBoost werkt zou ik niet weten, aan de hand van deze link denk ik van niet: http://www.tomshardware.com/forum/40446-63-windows-readyboost-vmware-fusion

Welke je het beste kan gebruiken maakt denk ik niet veel uit, wil je het snel proberen zou ik Virtuabox proberen.
Die is namelijk gratis :)

Mijn ervaring met VMware Fusion is goed dus op basis daarvan zou ik die als betaalde optie aanraden.
 
ok ik heb VMware en ik vind het geweldig!

en bedankt ik dacht ook niet echt dat het zou gaan werken maar het was het moeite waard.

ik heb VMware nu al gekocht omdat ik hem toch we zou gaan kopen en nu is het meer uitproberen, en nu ben ik windows aan het instaleeren en ik zag toen snel dat je ook bootcamp via vmware ken doen.
Ik merk nu wel dat mijn Imac wel een stukje trager werd.

maar heel erg bedankt !!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan