Ip camera adres verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Berichten
330
Hallo,
Ik sinds kort een ipcamera maar ik krijg deze maar niet aan de praat. Wel gehad maar ik het niet meer benaderen via de software.
Maar als ik nu de netwerkkabel in mijn pc doe en aan de camera kan ik het dan een handmatig ip adres toewijzen?
Ik haal dan mijn routernetwerkkabel eruit. :eek:

Wie helpt?
Mvrgr Marianne
 
al eens in de manual gekeken, dit heb ik eruit gekopieerd

Directe verbinding tussen de netwerkcamera en de PC / notebook
1. Maak hiervoor gebruik van een zgn. gekruiste ("crosslink") netwerkkabel.
2. Sluit de kabel aan tussen de Ethernet aansluiting van de PC / notebook en de
netwerkcamera.
3. Sluit de netvoeding van de netwerkcamera aan.
4. Zet het IP-adres van de PC / notebook op 169.254.0.1.
5. Ga verder met punt 4.1 om de initiële installatie af te ronden en verbinding te maken met
de netwerkcamera

De netwerkcamera aansluiten via een router / switch
1. Maak gebruik van een set patchkabels.
2. Sluit een van de kabels aan tussen de Ethernet aansluiting van de PC / notebook en de
router / switch.
3. Sluit de andere kabel aan tussen de netwerkcamera en de router / switch.
4. Sluit de netvoeding van de netwerkcamera aan.
5. Wanneer er een DHCP server op het netwerk actief is: zet het IP-adres van de PC /
notebook op "automatisch IP-adres ontvangen".
6. Wanneer er geen DHCP server op het netwerk actief is: zet het IP-adres van de PC /
notebook op 169.254.0.1.
7. Ga verder met punt 4.1 om de initiële installatie af te ronden en verbinding te maken met
de netwerkcamera.
 
Wauw, ik ben de hele avond al bezig maar dat ipnummer had ik nog niet gevonden.
Het ipadres vd pc op dit ipnummer zetten, doe ik dan toch via de eigenschappen vd lan-verbinding?
 
@tv15dsi: Jouw bericht verwijderd. Wil je stoppen met plaatsen van dit soort berichten!!
 
die tvip ziet er helemaal anders uit dan de abus. Zit er niks van documentatie bij (op cd of zo)? Het ip adres kan je aanpassen via netwerkcentrum openen, adapter instellingen wijzigingen, klikken op je lan-verbinding, dan rechtsklikken op deze verbinding, eigenschappen, dan internet protocol versie 4 selecteren, eigenschappen en daar kan je dan een vast ip-adres aan je netwerk adapter toekennen. Dit zijn de stappen voor windows 7.
 
Waar heb je de ip camera gekocht? De meeste verkopers bieden hulp bij installatie.
 
Ik heb de handleiding tot mijn beschikking. Ik heb de camera via de netwerkkabel verbonden en via de lan-verbinding 'keihard' een ip adres erin gezet. Maar ga ik er bv via de http.. Naar toe....geen verbinding. Dat is toch de manier om het een ipadres te geven?
 
Wat eerder niet lukte en nu wel was de reset. Dus intern benaderen kan weer. Extern is nog een ander verhaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan