windows xp hersteld en nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lindalie

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2012
Berichten
7
Hoi hoi allemaal,
Als leek ben ik op school gebombardeerd tot ict-medewerker. Hetgeen ik ken is hetgeen ik zelf geleerd heb met vallen en opstaan,... en euh zoveel is dat niet:confused:
Ondertussen heb ik een probleem wat ik niet opgelost krijg. Ik kreeg een laptop waarvan ik de versie xp heb hersteld. Nu krijg ik meteen een leeg bureaublad, maar als ik op de c schijf kijk staan alle bestanden en programma's er toch nog op. Hoe krijg ik dat terug in orde ? of heb ik de boel zodanig in de war gebracht dat het niet meer gaat. Zou natuurlijk zonde zijn.
Als het mogelijk is een eenvoudige uitleg of stap voor stap voor deze leek.
Alvast heel erg bedankt aan diegene die met wat geduld mij verder kan helpen.
Linda
 
Wat bedoel je met herstellen ? Systeemherstel ?
 
Al via alt, crlt en delete windows taakbeheer geopend en bij toepassingen explorer.exe geprobeerd te starten?
 
Misschien gaat het hierop fout: rechtsklik op een leeg stuk van het bureaublad, en kies voor Pictogrammen schikken op -> Bureaupictogrammen weergeven

Tijs.
 
Hoe maak ik een back up als de prul niet meer wil opstarten ?
Heb herstel gedaan met cdrom xp, aangezien ik al vanalles geprobeerd had (door informatie te lezen op internet)

bedankt, maar met pictogrammen schikken lukt het niet
 
met toepassingen explorer.exe komt ik bij 'mijn documenten' uit, maar deze zijn net leeg. Ik vind alleen alles terug als ik mijn c schijf aanklik.
 
Uhh, je had het niet over een backup.
Systeemherstel met XP doe je als volgt:
Start->help en ondersteuning->rechterkant vind je iets zoals "systeem naar een eerdere toestand herstellen. Klik daarop en prik een datum die ver genoeg terug ligt waarvan je denkt dat het nog in orde was, Suc6
 
sry Coenraad, krijg het hier serieus op mijn zenuwen met dat geprul. Zag je rode tekst en voelde me meteen aangesproken.... 'k was weer te snel
ik probeerde je tip: dan kom je uit bij systeemherstel, maar er is geen eerder punt om te kunnen kiezen.
 
Kijk eens naar C:\, progam files, uitklappen (dus links op het driehoekje klikken ) en rechts naar de progamma's die je evt. wilt gebruiken.
Klik 2 maal op betreffend progamma en rechtsklik op het toepassingsbestand. Kopiëeren naar bureaublad.
Dit doe je dus voor elk progamma wat je op een makkelijke manier wilt opstarten.
Met 2 maal klikken op je bureaublad ( betreffend progamma ) heb je het voor je:)
 
heb tot nu toe alle raadgevingen opgevolgd, zonder resultaat. Misschien moet ik wat duidelijker zijn in hetgeen ik uitvoerde.
heb met windows cdrom (xp) alles hersteld door de optie 'R' te kiezen. Toen kwam er iets van een partitie, er was er maar eentje nl c:. Op deze heb ik dus alles laten uitvoeren. Ik vermoed dat deze herstelling, een nieuwe installatie geworden is naast de reeds bestaande. Of is dat niet mogelijk ?
Nog iemand een idee ?
 
Er zijn in het installatie-proces van XP 2 plekken waar de R gebruikt kan worden:
a. Direct aan het begin, waarna Herstelconsole start. Daarbij wordt een gevonden Windows versie getoond, bijv. als: 1. C:\Windows
Daar moet je dus een 1 intypen, Enter geven en daarna het wachtwoord van Administrator.
b. Verderop, dus ipv. op de plek waar je bij a. de R geeft op Enter drukken, de gebruikersovereenkomst zien die je met F8 moet bevestigen, en daarna is er de optie R van herstelinstallatie

Welke van bovenstaande heb je gedaan? a. of b.?

Tijs.
 
Of een herstelinstallatie werkt is afhankelijk van een aantal zaken:
a. Type XP (professional of home) én de taal ervan van de installatie op de harddisk en die van de CD moeten gelijk zijn.
b. Het (distributie-)kanaal van de installatie op de harddisk en die van de CD moeten gelijk zijn (OEM, retail, systembuilder, Volume license etc.)
c. Het Service Pack niveau van de installatie op de harddisk en die van de CD moeten gelijk zijn.

Zou (bijv.) kunnen zijn dat je een XP CD hebt gebruikt die slechts t/m Service Pack 2 bevatte terwijl de harddisk versie van XP Service Pack 3 heeft.

Tijs.
 
Zit er een recover ( herstel ) partitie op de laptop ? ( of herstel dvd's )
Zie handleiding laptop.
Installeer de boel opnieuw en de progamma's die je nodig hebt en klaar is Lindalie :)
 
denk dat ik dat ga doen ja,... is rapper gedaan dan al dat gepruts.
Alvast heel erg bedankt voor alle moeite... waarschijnlijk tot een volgende keer haha.
lindalie
 
Wel eerst een backup maken naar externe harde schijf / memory-stick van de gebruikersbestanden, foto's, filmpjes, e-mail etc.

Tijs.
 
denk dat ik dat ga doen ja,... is rapper gedaan dan al dat gepruts.
lindalie

Ik herken dit zeer goed.
Heb als vrijwilliger op een basisschool gewerkt met een onderwijzer die ook op basis van zijn ict "kennis" aangenomen is.
Wat ik op me nam was voorheen ook niet te overzien. Maar met mijn "expertise" heb ik betreffende onderwijzer bijgeschoold. Deed systeembeheer, gaf les ( van Office t/m Excell voor de slimmerikken ) en ondersteuning aan de leerkrachten die echt leken op dit gebied waren.
Niet vreemd daar ieder zijn beroep heeft.
Kom gerust terug als het niet lukt, wij helpen je graag:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan