• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen met tekst vullen d.m.v. een textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

walter19781

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2012
Berichten
5
Hallo allen,

Ik zou graag het volgende willen :

Wanneer men in een bepaalde kolom op een cel klikt, dat er dan een textbox verschijnt waar aanvullende gegevens ingevuld kunnen worden.

D.w.z. Dat er bijvoorbeeld "huisje komt zo" al in cel D2 staat getypt en dat wanneer ik op cel d2 klik ik een scherm krijg waar ik dan wat aan kan toevoegen, dus waar ik dan verder ga na "huisje komt zo".

Als ik dan een nieuwe regel wil (cel D3) dient er ook weer een pop-up scherm met tekst invoer te komen waar ik ook gegevens in kan voeren (vooral tekst) die dan in Cel D3 staan.

Nu ben ik redelijk bedreven met macro's, maar ik kom hier toch niet helemaal uit.

Bedankt voor de reacties.
 
in VBA ben ik niet geweldig.. maar onderstaande is denk ik wel wat je zoekt:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If Not Intersect(Target, [D2:D11]) Is Nothing Then
    If Target <> "" Then GoTo aanvulling
    Target = InputBox("Voer in:", "Invoer")
    Cancel = True
  End If
Exit Sub
aanvulling:
Target = Target & " " & InputBox("Vul de waarde aan:", "Invoer")
Cancel = True
End Sub
 
Hoi Koster,

Bedankt! dit is bijna wat ik zoek. Het enige wat ik nog zou willen is dat bij de nieuwe invoer er ook een harde enter wordt gegeven. Nu zet hij het er letterlijk achter, maar het mooiste zou zijn als hij in de cel dan een enter geeft.
 
zo dan:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If Not Intersect(Target, [D2:D11]) Is Nothing Then
    If Target <> "" Then GoTo aanvulling
    Target = InputBox("Voer in:", "Invoer")
    Cancel = True
  End If
Exit Sub
aanvulling:
Target = Target & [COLOR="#FF0000"]Chr(10)[/COLOR] & InputBox("Vul de waarde aan:", "Invoer")
Cancel = True
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan