• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie kan mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VerSpill

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2012
Berichten
10
goedemiddag,

Ik heb een probleempje waar ik niet uitkom, ik heb dit al eens gevraagd maar ben toen niet wijzer geworden dus wellicht dat het aan mijn uitleg heeft gelegen.
ook heb ik internet afgestruind naar een oplossing maar deze wist ik niet te vinden, toch denk ik dat mijn probleem in excel op te lossen is; wellicht dmv een macro, ik heb hier echter (nog) geen kaas van gegeten.

Het probleem:
Ik heb een hoofdblad en enkele werkbladen, de bedoeling is dat op het hoofdblad namen worden ingevuld (gedurende enkele weken) en deze namen elke keer na het invoeren van een nieuwe naam worden gesorteerd op alfabetische volgorde (dit vlak heb ik rood gemarkeerd op het hoofblad).
nu zoek ik een manier dat de rest van de tabbladen de naam die op het hoofdblad komt ook (automatisch) krijgen (rood vlak op de subbladen). Ik weet dat dit kan door de cellen toe te wijzen aan de cellen op het hoofdblad, dit is dus niet het grootste probleem.

De uitdaging is dat ik graag wil dat de Gele vlakken op de subbladen per regel meegesorteerd worden met de namen nadat deze dus gekoppeld zijn aan het hoofdblad ivm sorteren.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet!

Alvast bedankt

MVG
Robert
 

Bijlagen

  • voorbeeld excel.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Begin alvast met een correcte titel die je vraag omschrijft !
 
De vraag is niet of iemand commentaar kan leveren op mijn vraagstelling de vraag is of iemand een oplossing weet, de laatste keer dat ik voor dit probleem een antwoord zag heb ik de titel juist geformuleerd en toen kwam er geen gewenste oplossing. Ik probeer juist met deze titel een breder publiek aan te spreken zodat ik meer kans heb op een oplossing.

Maar ik denk dat ik er maar aan toe moet geven dat dit probleem niet opgelost gaat worden omdat ofwel het niet kan of niemand weet hoe het kan.

Nogmaals, ik hoop dat iemand mij kan helpen...

PS GiMe ik maak wel even van de gelegenheid gebruik jou te feliciteren met je 6 jaar lidmaadschap van dit forum :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan