• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help, bestand opent niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewaldmauritz

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
87
In een bestand heb ik wijzigingen in vba aangebracht in This Workbook. Er stond al een sub Workbook_open ().
Tijdens het proberen van wat dingen heb ik daar sub Workbook_open_1 () bijgezet. Sinds die tijd kan ik het bestand niet meer openen. Wel in de beveiligde weergave, maar dan kan ik niet bij vba. Zodra ik de beveiligde weergave verlaat geeft Excel een foutmelding (Microsoft Excel werkt niet meer).

Wat kan ik hier aan doen? Zijn er mogelijkheden om op een andere manier in vba te komen?
Hopelijk weer iemand antwoord, Dat scheelt me zo'n 8 uur (denk)werk.
 
Je kunt je bestand toch openen met uitgeschakelde macro's. Trouwens als ik iets wil uitproberen met een goed bestand.....dan sla ik het bestand eerst op met een andere naam, zodat mijn orgineel intakt blijft.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat doe ik door het bestand in de beveiligde weergave te starten toch?
Maar er is dan in VBA niets zichtbaar. Als ik vervolgens op bewerken inschakelen klik, dan geeft Excel direct een foutmelding.
 
Als je de macro beveiliging zodanig insteld dat er om toestemming gevraagd wordt, kun je als je geen toestemming geeft je bestand openen zonder dat de macro's ingeschakeld worden. En kun je via Alt + F11 gewoon bij je macro's.
Anders als er niet te veel geheimen en of privé gegevens instaan moet je het eens posten.
 
Ik snap wat je bedoelt. Alleen op mijn werkomgeving is die mogelijkheid geblokkeerd.
Ik kan het wel op mijn thuiscomputer doen, daar werkt het. Maar daar heb ik geen Excel 2010. En dan verandert er weer zoveel aan de opmaak.
Misschien zou jij het voor mij willen doen in Excel 2010 als je dat hebt.
Dit is het bestand.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-U7UAQOF4UQLL.xlsm

Volgens mij moet in ThisWOrkbook de onderste private sub (Open_workbook_1 ()) wegehaald worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan