beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael1990

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2012
Berichten
6
Al ongeveer een week heb ik last van de volgende error op mn laptop:
beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld

Zowel problemen met opstarten en mocht dat eindelijk een keer gelukt zijn krijg ik meestal na 5 minuten ofzo opnieuw de error en gaat die opnieuw opstarten. Ook is de pc veel trager dan dat die was.

Heb het al proberen op te lossen door zowel de nieuwste als de oudere NVIDIA drivers te installeren.
Ook al een keer windows vista helemaal opnieuw geinstalleerd maar blijf hetzelfde probleem houden.

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 116
BCP1: 89006510
BCP2: 8E20AB30
BCP3: 00000000
BCP4: 00000002
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\WINDOWS\Minidump\Mini102712-02.dmp
C:\Users\Michael\AppData\Local\Temp\WER-55551-0.sysdata.xml
C:\Users\Michael\AppData\Local\Temp\WERDBDD.tmp.version.txt


Alvast bedankt voor jullie hulp!!:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt vreemd, maar... Probeer eens een andere voeding! Hoog wattage en van een a-merk (corsaira, zalman, bequiet, ocz, coolermaster)
Kijk of het probleem dan wegblijft.
Leen er eentje van je vrienden of probeer een try-before-you-buy regeling te treffen bij de lokale pc-onderdelenhandel.

Kijk ook of mogelijk het inschakelen van droger/wasmachine/om het even welk ander stroomvretend apparaat op dezelfde stroomgroep er ook invloed op heeft.

Tijs.
 
Wordt friemelen op die in een laptop te krijgen.:p

Het tonen van de inhoud van die dumpfiles zou kunnen helpen.

PS, zet dat opnieuw opstarten eens uit in systeem of via f8 in de geavanceerde opstartopties, krijg je een BSOD met code en het sys bestand wat het probleem veroorzaakt.
Indien je in veilige modus dit probleem niet hebt is het zeker een driver.
 
Laatst bewerkt:
@Lange Pier: Hmm... Over het verhaal van "laptop" heengelezen.
Kan het nog steeds aan de stroomadapter/stroomdippen liggen, dus daar moet de Topic-starter toch naar kijken. :D

EDIT, toevoeging: Ondertussen is er Service Pack 2 voor Vista (want je hebt toch Vista?). link
Aanbevolen om te installeren.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wordt friemelen op die in een laptop te krijgen.:p

Het tonen van de inhoud van die dumpfiles zou kunnen helpen.

PS, zet dat opnieuw opstarten eens uit in systeem of via f8 in de geavanceerde opstartopties, krijg je een BSOD met code en het sys bestand wat het probleem veroorzaakt.
Indien je in veilige modus dit probleem niet hebt is het zeker een driver.

En hoe krijg ik die dumpfiles hier, want als ik het probeer krijg ik de melding dat ik daar niet de bevoegdheid voor heb en hoe ik ze zelf kan openen weet ik ook niet:eek:
Heb de driver op het moment er helemaal afgegooid en dan werkt die zonder grote problemen, werkt alleen heel erg traag. Ben er van overtuigd dat het aan de driver ligt. Laptop werkt al meer dan 4 jaar prima trouwens.
 
Doe je een driver rollback, of een oudere driver als dat niet wil, de laaste tijd zijn er veel problemen met de nieuwe drivers van nVidia maar mensen denken dat nieuwere beter werken wat onzin is, een driver werkt of niet.
 
Helpt niet, heb het nog eens geprobeerd maar weer hetzelfde probleem bij het opstarten.
Driver er weer afgegooid nu en nou krijg ik die melding niet meer, dus wat nou precies het probleem is?:$

Hoe kan ik die .dmp files openen dan of hier krijgen zonder dat ik de melding te krijgen dat ik niet bevoegd ben?
Heb al geprobeerd het op te lossen door beveiliging aan te passen, maar dat werkt dus niet.
 
Nog 1 tip, die ik al gegeven had: Kijk ook of het inschakelen van droger/wasmachine/om het even welk ander stroomvretend apparaat op dezelfde stroomgroep er invloed op heeft.
Méér tips heb ik niet voor je.

Tijs.
 
@Lange Pier: Waarom dat duiveltje? Wat is er mis met een flat? :p [Ok, weinig stroomgroepen, maar het gaat er maar om welke apparaten op dezelfde stroomgroep zitten als de laptop.]
En garantie? Lijkt me sterk, want er staat Vista op...

Tijs.
 
Staat ook een probleem met DirectX en met de kernel, met aan api vermoedelijk.

Je zou eens een memtest kunnen draaien, je hebt Vista up to date en de drivers ook.
http://www.memtest.org/#downiso

Of indien 2 reepjes geheugen, er eentje gebruiken en eventueel omwisselen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan