Irritante toon uit pc kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

rms90

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2012
Goede dag

Ik heb afgelopen week mijn pc kast open gehad voor een eventuele toekomstige inbouw voor usb 3 om te zien of dit mogelijk was.
Echter direct na het sluiten van het zijpaneel viel mij later een irritant geluid op.

Een irritante toon komt nu uit de kast.
Wanneer ik het zijpaneel weer verwijder is het geluid weg.
Als ik het paneel er weer opzet komt het terug.

Heb goed geluisterd waar het geluid vandaan komt maar het is enkel aan het zijpaneel te verwijten.
In het zijpaneel zitten kleine openingen voor de CPU fan.

Paneel heb ik er goed opgezet, zitten geen kieren tussen, zit precies hetzelfde zoals het altijd heeft gezeten.
Kast is namelijk vaker open geweest en heeft nooit eerder voor dit probleem gezorgd.

PC is een paar maanden oud, is dit anders ook nog op te lossen door de fabrikant? (Acer)

Heeft iemand suggesties?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Kijk of er iets tegen het zijpaneel aankomt wat trilt.
Kijk eens of een van die klemmen van je zijpaneel iets verbogen is of druk die klemmen iets terug zodat ie er strakker inzit,.

Het is een klik-schuif systeem het zijpaneel.
Zal er vannacht als ik uit me werk ben nog even goed naar kijken, maar volgens mij valt er niet veel van te verbuigen aan het zijpaneel, zal er vannavond naar kijken.

Er trilt niks tegen het paneel aan, zit genoeg ruimte tussen de hardware en het zijpaneel.
Vind het maar vreemd, kast is al vaker opengeweest, nooit problemen, en nu ineens wel na een keer openen.

Ventilatoren en ander bewegende hardware kunnen trillingen veroorzaken, deze trillen door heel de kast. als de zijpaneel niet goed vast zit kan deze ook gaan trillen, en erger dan de kast zelf. Doordat je paneel een groot oppervlakte heeft verplaatst deze meer lucht waardoor je dus een merkbaar geluid zou kunnen horen. Probeer het paneel beter vast te zetten. Ook al is het een klik schuif systeem, er zijn klemmetjes die het paneel op z'n plaats houden.

Laatst bewerkt:
Heb het paneel er af gehaald zonet.
Op de kleine openingen in het zijpaneel voor de luchtcirculatie van de cpu fan zat een soort van filterdoekje overheen.
Deze hing in een hoek redelijk los, zat speling in.
Dit weer goed vastgemaakt.

Hoop dat het hiermee verholpen is want in het zijpaneel zit verder geen speling en zit goed vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan