Twee kolommen maken in Open Office

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elly1989

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
Berichten
22
Hallo, ik wil graag deze pagina kopieren zodat Engels en Latijn netjes naast elkaar staat: http://www.sacred-texts.com/cla/tac/g01000.htm

Maar ik weet niet precies hoe ik het voor elkaar moet krijgen. Je kan wel de tekst plakken, dan op twee kolommen drukken en net zo lang enteren dat het naast elkaar staat, handmatig dus, maar dat is nogal een klus en verwarrend bovendien, om het precies naast elkaar te krijgen. Weet iemand hoe ik dat gewoon kan kopieren en plakken zodat het naast elkaar staat?
 
Gewoon alles in één keer kopiëren en plakken gaat niet lukken denk ik, in de broncode staan de originele en vertaalde paragrafen om en om, zo worden ze dus ook geplakt. Wat je wel kunt doen is de paragrafen, één voor één in een tabel plakken, een vervelend werkje maar dan blijven origineel en vertaling tenminste wel netjes naast elkaar staan.

Even terzijde, deze site kan ook handig zijn als je met latijnse teksten bezig bent, er staan weliswaar geen vertalingen maar ieder woord in de tekst is gelinkt met de definitie in het woordenboek.
 
Die kolommen werken perfect, dankjewel! Het is precies wat ik zocht. Ook bedankt voor die site.

Nog twee vraagjes: weet je hoe ik die oranje banner in de rechterhoek kan weghalen? Hij is irritant en soms klik ik er per ongeluk op en dan brengt hij me naar een of andere site waar ik niet wil zijn.
En weet je misschien hoe ik afdrukvoorbeeld kan openen? Ik heb Windows 7 met die nieiwe Word of Office of zoiets, dus nou moet ik alles opnieuw zoeken.
 
Oranje banner? Hebben we het hier wel over OpenOffice? Als het om een proefversie van MS office gaat dan neem ik aan dat die banner alleen te verwijderen is door het product te kopen. Hoe je in MS office een afdrukvoorbeeld opent weet ik eerlijk gezegd niet meer, het is een tijd geleden dat ik daarmee gewerkt heb.
 
Ok, maakt niet uit, de belangrijkste vraag is nu opgelost, bedankt.

Moet ik op deze site ergens credits geven aan iemand die mijn vraag heeft opgelost oid?
 
Nope (sterker nog, het kan niet), je hoeft alleen de vraag op "opgelost" te zetten, maar dat heb je al gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan