fotos op harde schijf fototoestel niet beschikbaar via usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans4747

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2012
Berichten
5
goedendag helpers,

Ik heb een fotocamera Sony cybershot dsc-t700. het fototoestel werkt op zich prima (fotos en film) echter het inladen/overzetten met de usbstick werkt niet meer. Jammergenoeg heb ik alle fotos en filmpjes opgenomen op harde schijf van de camera.
misschien is het huis voor aansluiting usbkabel beschadigd. Ik hoor nog wel de bekende piep maar er verschijnt geen venster met keuzemogelijkheden.
de usbkabel is niet de oorzaak (heb andere kabel geprobeerd).
mijn vraag is of er een mogelijkheid is om de fotos en filmpjes (die absoluut niet verloren mogen gaan= opnames bruiloft=uniek) alsnog beschikbaar te krijgen?
Is het probleem misschien te benaderen als een computerprobleem (hoe haal ik informatie van een harde schijf)?
Ik hoor graag suggesties van jullie.
alvast dank.
 
Harde schijf? je bedoeld op het intern geheugen?
En de camera(inhoud) is niet zichtbaar in windows als je met de usb aansluit?
 
sorry. intern geheugen. er zit geen kaartje in want dan was het probleem opgelost.
als ik met de usb aansluit zie ik helemaal niks. ook geen kader met informatie/keuzes over opslaan etc.
het enige wat gebeurt is het bekende geluid als je de verbinding maakt (normaalo verschijnt daarna het kader .
 
Enkeledagen weggeweest kan nu weer reageren. Dank voor tip maar ik krijg niks open . Van alles geprobeerd. Ligt vast aan mij. Hoe kom ik in fotorec? Ik heb link gebruikt maar verder kom ik niet.
Hh
Et lijkt me een bijzondere mogelijkheid .ik hoop echt dat dit gaat lukken. Kan je me verder helpen. ?
 
Downloaden, uitpakken en photorec_win dubbelklikken, het geheugen staat als schijf hopelijk aanklikken, en search.
 
ik kom inmiddels een stuk verder (uitpakken etc) maar moet nu kiezen op een zwart veld uit een aantal directories. bijv:
testdisk.win-exe of photorec.win.exe. bijkomende vraag: moet ik nu al fototoestel met usb aansluiten op laptop? kan ik verkeerde dingen doen waardoor intern geheugen verdwijnt? loop ik enig risico? ik hoor graag
 
Had al aangegeven welk bestand je moet dubbelklikken maar dat zie je niet in een zwart veld, erna pas krijg je een zwart command-line interface en uiteraard moet de camera eraan hangen anders zal dat progje hem echt niet zien.
 
hoe weet je of photorec succesvol was?

sorry,sorry. Ik was een maand uit beeld (geen verbindingen,lekkage badkamer etc) en dat terwijl ik van Lange Pier een mooie suggestie kreeg: photorec proberen. sorry Lange Pier. het was geen gebrek aan interesse. overmacht.
nu ben ik er weer en gelijk de aanwijzingen opgevolgd mbt photrec.
volgens mij is de recovery uitgevoerd en alles geplaatst op testwin. als ik het tenminste goed gedaan heb. je moet nogal wat keuzes maken. maar goed. mijn vraag is aan Lange Pier: hoe kan ik nu zien of het gelukt is en als dat zo is kan ik ze dan opslaan/overzetten naar mijn afbeeldingen oid? ik hoor graag je reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan