Hulp gezocht bij mijn Wifi repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.
Instellen als repeater:
alles werkt bij de instellingen tot aan "bijna klaar". Bij het opslaan en rebooten krijg ik melding dat ik geen internet meer heb.:mad:
In de instellingen zie ik de Wreless-N, maar met beperkte toegang, dwz. geen internettoegang. Heb al op allerlei verschillende manieren geprobeerd, maar geen succes.
 
Stap voor stap.

steek routertje in stopkontakt.
sluit geleverde kabel in linker aansluiting en in je pc / laptop
open de internetexplorer en type in de zoekbalk 192.168.10.253
wachtwoord en username admin / admin

nu zie je een scherm met 4 blauwe vlakken met een aantal opties.
kies hier de optie repeater.
nu gaat hij de wifi stations opzoeken.
kies nu jou wifi uit deze lijst meestal de bovenste.
nu krijg je een scherm met waar je SSID kan invullen.
type hier b.v. MY-SSID01
de key die invult is de key die je eigen wifi router heeft.
vul deze hier in en klik save en reboot.

bijna klaar.

de router wordt gestart, nu is het tijd om nog wat dingen in te stellen.
aan de rechterkant zit nog een paar opties die van belang zijn vanwege veiligheid.

kies optie adminstation
vul hier je naam en nieuw wachtwoord in en schrijf deze op en bewaar em goed.
daarna kan je de tijdzones e.d. instellen maar kan verder ook met rust gelaten worden.
je kan ook het ip adress veranderen maar is ook niet echt nodig mits je er meerdere hebt.

beter kan ik niet uitleggen. maar weet zeker dat hiermee het apparaat zeker aan de gang krijgt.

zo nu ben je klaar.
haal de stekker los van het apparaat en computer, en als het allemaal gelukt heb je al draadloos verbinding en ook via het kabeltje moet je kunnen internetten.

ik gebruik ze voor TV / Tablet / Telefoon / SETOPBOX / Xbox / etc.
ik heb er nu nog 2 bij gehaald. voor de tv's dit werkt echt 1000% als het goed is ingesteld.

groetjes en veel plezier met je repeater.

tonny
 
ik heb me ook zo'n ding aangeschaft en ik raak zelfs niet verbonden met de server. al meerdere keren geprobeerd, op de meest uiteenlopende tijdstippen en blijft gelijk. alleen de eerste keer raakte ik tot aan de laatste stap en kreeg ik plots bericht dat de wachttijd verstreken was....
wie kan mij helpen??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan