Hulp gezocht bij mijn Wifi repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
629
Goedemiddag beste lezer van dit bericht.

Ook al ben ik al jaren lid van helpmij.nl
voel en ben ik nog steeds een leek pc dit gebied.

Wie is er bereid om mij dit keer stap voor stap te helpen om mijn nieuwe wifi-repeater in te stellen.
ik heb vanmorgen om 9 uur de Wifi repeater envivo env-1217 gehaald
sinds dien ben ik bezig om dat ding aan de praat te krijgen.

Conclussie niet gelukt ik snap het echt niet.
Ik heb op helpmij ook al gezocht naar oplossingen maar die snap ik ook niet.
Nu is mijn vraag wie heeft er zoveel geduld om mij stap voor stap te helpen?

Ik heb dat ding aangesloten op mijn UPC router in de meterkast met het bijgeleverde RJ45 netwerkkabeltje en aangesloten op de stroom.
nu is mijn eerste probleem al in welk gaatje moet dat kabeltje op het wifi-repeaterkastje ik ben namelijk 2 mogelijkheden:

1.wan/lan
2. wan

Ik heb de wifi repeater gekocht omdat ik graag wil internetten op mijn mobiletelefoon en mijn Ipad op de bovenste verdieping want daar is het signaal nu heel erg zwak.
Alle hulp is welkom als je het maar simpel uit kunt leggen en geduld hebt.
dank je wel alvast.
gr carina
 
hallo Carina
Die Envivo documentatie bevat vaak fouten of onvolkomenheden. Het is niet mijn bedoeling je af te schepen maar ik zou eerst ondersteuning vragen waar je dat toestel gekocht hebt. Als ze niet bereidt zijn te helpen, laat het hier dan weten.
 
Hallo Contrazoom dank voor je reactie.

Ik heb de repeater bij de Aldi gekocht, het was een actie deze week en daarom hoop ik dat er meer mensen zijn die hem gekocht hebben en mij misschien wel verder kunnen helpen.
Bij de Aldi zelf wisten ze het ook niet,

Ik hoop echt dat er toch mensen op dit forum zijn die mij wel kunnen helpen
Gr. Carina
 
repeater env 1217

Hi Carina

Ik heb er ook een gekocht bij de Aldi en die doet het
Ik heb een ethernet kabel van de router naar een andere ruimte liggen en deze in het LAN gat van de repeater gestopt
en daarna in het stopcontact.

Wifi netwerk geeft een nieuwe naam Wireless N
dit is niet beveiligd met een password,

tot zover werkt het bij mij

Hoe een password aangemaakt moet worden snap ik ook niet
maar dat laat ik een techneut ff opknappen
zodra ik wat meer weet bericht ik je
Groet Ron
 
Op de eerste plaats dank je Ron voor je reactie.

Dus als ik het goed begrijp heb jij de kabel die van je router naar je pc gaat uit je pc gehaald en dan in de wifi gestopt? Of snap ik het nou helemaal verkeert?
 
Op de eerste plaats dank je Ron voor je reactie.

Dus als ik het goed begrijp heb jij de kabel die van je router naar je pc gaat uit je pc gehaald en dan in de wifi gestopt? Of snap ik het nou helemaal verkeert?

Yes dan doet ie het
 
Dat had ik ook al gedaan maar snap niet zo goed waar ik die bijgeleverde kabel in moet stoppen in de pc of in de router.

Ik reageer nu op jou aanbevolen website.

Ik ga het morgen nog eens proberen en laat het je horen
Gr. Carina
 
Laatst bewerkt:
Even nog een vraagje, wat bedoel jij als je router zegt? Dat ding van de Aldi of dat ding wat je hebt van upc of KPN of zoiets? Ik persoonlijk heb hem van upc
 
Maar dan moet ik daarna mijn pc gaan instellen maar dan heb ik toch geen internet verbinding meer. Woon je toevallig niet in Dordrecht hahaha

Sorry voor mijn gemuts
 
hoi Carina ben je er al uit?
Nee Dordrecht is geen optie
Repeater in stopcontact zwarte draadje in LAN en in je router
Computer wifi WirelessN zoeken verbinden geen wachtwoord
In je internet adres balk typen http://192.168.10.253 enter dan kom je in het menu van de repeater
en dan verder het boekje volgen

Groet Ron
 
Goedemorgen Ron

Ik ga het zometeen proberen even koffie drinken wakker worden en dan laat ik het je weten.
Als alle mensen toch eens zo hulpvaardig zouden zijn wat zou alles er dan beter uit zien.
Dank je wel tot strakjes
Gr. Carina
 
envivo

hallo allemaal,

ik heb een paardagen ook de envivo gekocht. het is een pokke ding. ikkrijg het niet aan de gang.
ik heb zelfs 2 mensen er bij gehaald die heel veel verstand hebben maar het lukte niet.
ik heb gedaan wat ron zijn. de repeater er in gedaan aan geloten met draad en na de ip adres gegaan van dat ding en ik heb geen internet en kom er dus niet in.

dus carina het ligt niet alleen aan jouw dat je het niet snap ik ook niet en het is om te huilen
 
Ron heel erg bedank voor al je moeite en hulp.

Maar ik heb een wijs besluit genomen en dat is bevestigd door de reactie van Belinda (Belinda bedankt)
Ik heb hem netjes weer in het doosje gestopt bonnetje opgezocht en ga hem morgen direct terug brengen naar de Aldi.

Volgens de Aldi mevrouw kan dit tot 30 dagen na aankoop met bon, dus misschien ook een idee voor jou Belinda?

zo nu eindelijk van mijn weekend genieten ook al is er niet meer veel van over.

gr Carina:D
 
wifi repeater envivo 1217

Ook ik heb vorige week de aanbieding bij de Aldi gekocht. De repeater is niet aan de gang te krijgen. Heb Teknihall.nl gemaild en kreeg een volledige handleiding, maar ook deze helpt mij niet aan het beoogde doel: namelijk een groter bereik creëren. Ik heb zelf ook al bedacht om de repeater terug te brengen, maar wat schiet ik daar mee op? Zijn andere repeaters gemakkelijker te installeren?

Mijn probleem is namelijk hetzelfde als bij anderen. Ik zie wel een wireless netwerk maar omdat de bestaande lan-verbinding eruit ligt kan ik niet op internet naar het betreffende IP-adres.
wie helpt mij verder?
 
Hallo allemaal,
Ik zocht naar problemen met deze repeater en kwam hier uit.
Ik wilde even kwijt dat teknihall mij heeft geantwoord dat deze repeater geen vreemde tekens in de sleutel accepteerd. Ik probeerde de repeater in te stellen via de wizard, waarbij je alleen maar het betreffende netwerk hoeft aan te vinken en dan de sleutel in moet geven. Om bovenstaande reden mislukte dit dus steeds.
Daar ik mijn netwerk graag goed wil beveiligen en een hele reeks vreemde tekens in mijn sleutel heb gaat deze repeater morgen retour aldi.
Ik heb een icidu 300n aangeschaft (iets duurder dan de envivo) en deze werkte direkt. Het instellen gebeurde net als bij de envivo ook met een wizard.
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.
 
dit apparaatje is zo simpel inte stellen dat een kind het kan doen.

ten eerste gaat het stekkertje wat er bij zit in je computer.
niet in je router
nu voer je via je brouser de ipadress in wat omschreven staat in de handleiding.
denk 192.168.10.253
dan moet je een wachtwoord ingeven en een gebruikers naam.
deze vindt je in de handleiding.
nu krijg je een soort van webpagina met allerlij instellingen.
nu kan je hier instellen AP / Router
doe AP
nu vul je de SSID van je bestaande router in.
plus de sleutel van je router.
nu kan je het opslaan en em ergens in een stopkontakt steken.
aangezien de naam van de repeater het zelfde is als je router maakt jou telefoon
of computer automatish verbinding met het sterkste signaal.
ook kan je het linker aansluiting gebruiken als je b.v.
een tv in het netwerk wil hangen.
zoals samsung dit bespaart je ook nog es een samsung dongle van 60 euro.
das alles.

kom je er nog niet uit ?
mag je me best appen of bellen.
0611232269

success
 
Laatst bewerkt:
Stap voor stap.

steek routertje in stopkontakt.
sluit geleverde kabel in linker aansluiting en in je pc / laptop
open de internetexplorer en type in de zoekbalk 192.168.10.253
wachtwoord en username admin / admin

nu zie je een scherm met 4 blauwe vlakken met een aantal opties.
kies hier de optie repeater.
nu gaat hij de wifi stations opzoeken.
kies nu jou wifi uit deze lijst meestal de bovenste.
nu krijg je een scherm met waar je SSID kan invullen.
type hier b.v. MY-SSID01
de key die invult is de key die je eigen wifi router heeft.
vul deze hier in en klik save en reboot.

bijna klaar.

de router wordt gestart, nu is het tijd om nog wat dingen in te stellen.
aan de rechterkant zit nog een paar opties die van belang zijn vanwege veiligheid.

kies optie adminstation
vul hier je naam en nieuw wachtwoord in en schrijf deze op en bewaar em goed.
daarna kan je de tijdzones e.d. instellen maar kan verder ook met rust gelaten worden.
je kan ook het ip adress veranderen maar is ook niet echt nodig mits je er meerdere hebt.

beter kan ik niet uitleggen. maar weet zeker dat hiermee het apparaat zeker aan de gang krijgt.

zo nu ben je klaar.
haal de stekker los van het apparaat en computer, en als het allemaal gelukt heb je al draadloos verbinding en ook via het kabeltje moet je kunnen internetten.

ik gebruik ze voor TV / Tablet / Telefoon / SETOPBOX / Xbox / etc.
ik heb er nu nog 2 bij gehaald. voor de tv's dit werkt echt 1000% als het goed is ingesteld.

groetjes en veel plezier met je repeater.

tonny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan