• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor automatische nieuwe regel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Duzbs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Duzbs

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2012
Wie kan mij helpen?

Ik ben bezig met een excel overzicht die een aantal koppen bevat.
Onder elke kop worden installaties(namen) en beschrijvingen ingevuld.
Deze hoeven niet uit een lijst worden geslecteerd, omdat het overzicht wekelijks handmatig wordt ingevoerd.

Wat zou ik graag willen hebben:
1. Zodra ik onder een kop (geldt dus voor elke kop) een installatie invul, er automatisch een nieuwe regel onder wordt geplaats (invul gebruiksvriendelijkheid).
Deze regel moet de zelfde celeigenschappen bevatten als bovenstaande (bv samengevoegde cellen).
2. Een button die alle velden: installatie, omschrijving etc leegt over het totale overzicht.
3. Een button die het totale overzicht opslaat op een bepaald elocatie met de naam van de dag als .mdi.

Punt 1 is voor mij het belangrijkste, wie heeft voor mij een oplossing?

Mvg,

Bijlagen

Punt 1 is voor mij het belangrijkste, wie heeft voor mij een oplossing?

bij deze punt 1

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.EnableEvents = False
If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
If Target.Column = 3 And Target.Value <> "" And Target.Offset(, 1).Value = "" Then
Application.EnableEvents = False
Rows(Target.Row).Copy
Rows(Target.Row + 1).Insert
Target.Offset(1).Resize(1, 20).ClearContents
Application.EnableEvents = True
End If

End Sub

punt 2
Ik zou met een sjabloon werken dan hoef je niks leeg te maken.

punt 3

gebruik de zoekfunctie van het forum, er staan voorbeelden genoeg.

Niels

Laatst bewerkt:
Bedankt Niels,
Dit is exact waar ik naar zocht. Echter als ik nu de aangemaakt rows weer verwijder, werkt de Macro niet meer:shocked:

Ik heb even wat anders geprobeert, in plaats van een automatische regel, heb ik nu twee buttons toegevoegd die rows verwijderen en toevoegen.
Nu wil ik dit per Kop en range gaan doen (zie Kop1 en range RangeKop1). Hoe zou ik dit kunnen oplossen dat het toevoegen en verwijderen allen binnen de range gebeurt en daar buiten wordt afgevangen met een melding.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ooh dus nu ga je je vraag maar veranderen omdat je denkt dat het niet werkt.
Misschien is het beter dat je aangeeft in een voorbeeld bestand wanneer het niet meer werkt.
Waarschijnlijk gebeurt dat omdat ik een extra controle heb toegevoegd zodat je een cel kunt wijzigen zonder dat de macro gaat werken.

Niels

Ooh dus nu ga je je vraag maar veranderen omdat je denkt dat het niet werkt.
Misschien is het beter dat je aangeeft in een voorbeeld bestand wanneer het niet meer werkt.
Waarschijnlijk gebeurt dat omdat ik een extra controle heb toegevoegd zodat je een cel kunt wijzigen zonder dat de macro gaat werken.

Niels

:eek: nee Niels de functionaliteit heeft me juist aan het denken gezet en de behoefte is hierbij veranderd, omdat ik nu ook rijen wil verwijderen.

geen probleem, het is jouw bestand dus als je elke keer op een knop wilt drukken.

Zie voorbeeld, weet niet zeker of het in excel2003 werkt.

Code:
With ActiveCell
If .Interior.Pattern = xlNone Then
.EntireRow.Select
.EntireRow.Delete
End If
End With

Niels

Laatst bewerkt:
Niels werkt helemaal naar behoren.

Als ik het werkblad beveilig werken de Macro's voor het verwijderen en toevoegen van de regels niet meer...
Is het mogelijk om in de macro de beveiliging te omzeilen voor de ranges waar rijen worden toegevoegd en verwijderd?

Zoek eens op userinterfaceonly: = true

Niels

Zoek eens op userinterfaceonly: = true

Niels

Userinterfaceonly werkt helaas niet via een button. Ook wou ik een een button aanmaken om het overzicht als pfd op te slaan, dit lukt helaas ook niet in 2003, dan zal ik een pfd printer moeten toevoegen. Aangezien het overzicht op meerdere pc's en gebruikers accounts wordt gebruikt is dit helaas geen optie.
Is er een andere optie om het als niet bewerkbare versie op te slaan?

Tevens heb ik nu de delete button die per kop de hele range leegt. Aangezien deze ranges kunnen groeien en slinken zou ik graag bij het lege ook de rijen naar een standaard van 3 willen terug brengen( alles onder 1 button, legen van de range en terug brengen naar 3 rijen). Is dit mogelijk Niels? Naar welke criteria kan ik zoeken?

Mvg,

Alex

Laatst bewerkt:
Tuurlijk werk userinterfaceonly wel:

Code:
Sub blabla()
Sheets(1).protect password:="1234" , userinterfaceonly: = true
Rest code......

Is uit de losse pols.

Je rest van je vraag begrijp ik niet.

Niels

Status