• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celkleur op basis van waarde in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pgalama

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Berichten
8
Hallo,

Ik wil graag een aantal cellen een kleur geven als een andere cel de waarde "Yes" heeft. Het lijkt simpel, maar via voorwaardelijk opmaak is het me alleen gelukt om een dezelfde cel een kleur te geven als deze "Yes" bevat. Vervolgens moet de cel weer "blank" worden als er een waarde in die cel is ingevuld.

Hoop dat het duidelijk is. Alvast bedankt!
 
Selecteer de cellen welke je gekleurd wilt hebben > voorwaardelijke opmaak > nieuwe regel > formule gebruiken > typ =de cel waar Yes staat="Yes" > opmaak selecteren > OK
 
Hallo

Zoiets??
zie voorwaardelijke opmaak (cel B1) in bijlage.

mvg Peter
 

Bijlagen

  • yes.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 2.168
Selecteer de cellen welke je gekleurd wilt hebben > voorwaardelijke opmaak > nieuwe regel > formule gebruiken > typ =de cel waar Yes staat="Yes" > opmaak selecteren > OK

Perfect, dit werkt voor het eerste deel! Ik zat met een ALS commando te prutsen.

Iemand nog een tip om de opvulling vervolgens kleurloos te maken als de cel een waarde heeft gekregen (dus niet leeg is)?
 
Volgens mij doet ie het zo:
Voorwaardelijke opmaak van betreffende cel > nieuwe regel > formule > =betreffende cel<>0 > opmaakt selecteren > OK
 
Bedankt voor de info, het lijk alleen maar te werken voor 1 cel. Als in de cel "van toepassing op" meerdere cellen zet, wordt alleen de eerst genoemde cel ingekleurd...
 
Dan zou je net als in post #2 de cellen moeten selecteren waar je het op wilt toepassen en vervolgens procedure van post #5 volgen...
Hij doet het wel, maar je moet ff stoeien en doorkrijgen hoe VO te werk gaat ;)
 
test.JPG

Ik heb nu dit, maar hij kleurt alleen cel B38...

Snap het dus nog niet helemaal!
 
zie bijlage
 

Bijlagen

  • vb opmaak.xlsx
    8,6 KB · Weergaven: 1.744
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan