• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help mij bij het maken van een urendeclaratieformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

cellebel

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2012
Ik werk in de thuiszorg, in de auto, uit de auto, 20 min bij de ene client, 30 min bij de volgende etc. Op vrijdagavond krijg ik een andere toeslag dan op bijv zaterdag of zondag. (heel ingewikkelde CAO)
Het hele forum heb ik al afgelezen maar niets is zo volledig dat ik het kan gebruiken.

Kan iemand zich eens over het formulier buigen dat ik tot nu toe heb, maar eigenlijk moet ik hier nog te veel handmatig invullen waardoor ik er ontzettend lang mee bezig ben en er alsnog fouten insluipen.....terwijl ik toch eigenlijk in de thuiszorg met clienten bezig zou moeten zijn. Ik heb het gevoel dat het veel ssneller/makkelijker kan....

Please help?:confused:
Bekijk bijlage Declaratie Cellebel.xlsx

Beste Cellebel,

De werktijd wordt nu automatisch berekend op de begin- en eindtijd die je in moet vullen.
De totale werk- en reistijd wordt nu automatisch berekend op de (automatisch berekende) werktijd en de reistijd die je moet invullen.
Het totaal wordt ook berekend.

Dus dit zul je handmatig moeten invullen:
- Datum;
- Naam cliënt;
- Begintijd;
- Eindtijd;
- Reistijd;
- Gereden KM

(dit zijn gegevens die de computer niet kan berekenen voor je ;-))

Ik weet niet wat de 2e tabel inhoudt (en wat daar geautomatiseerd aan moet worden).

Ik hoop dat het goed is, als er nog wat veranderd aan moet worden hoor ik het graag.

P.S. ik heb de tabel even leeg gemaakt, mocht je willen dan kun je de gegevens uit de oude tabel gewoon kopiëren en plakken.

Bijlagen

hallo,

ik mis de 100% urenregistratie (bv za van 8:00 tot 12:00)

mag het met macro's?

je kan er heel eenvoudig wat formules inzetten.
zo niet dan is het wel belangrijk welke kolommen je in wilt vullen.
bv werktijd of eindtijd enz...

met macro's kun je kiezen of je eindtijd invult of werktijd
als je werktijd invult wordt de eindtijd gerekend en omgekeerd ook

groet sylvester

Wow! Zo snel al antwoord, tnx!

De 2e tabel is nou net het probleem! Daarin moet ik dus de gewerkte uren zetten maar met de ORT toeslagen. Het zou geweldig zijn als ik bij het invullen van mijn werktijden in de 1e tabel, automatisch de 2e tabel (ORT) gevuld krijg. De za ochtenden zijn 100%....

Het invullen vd werktijden, data en clienten zal ik idd altijd zelf in moeten vullen, de routes zijn namelijk niet elke week hetzelfde.

Tnx voor alle hulp!

soory, macro's

Excuus Sylvester.....ik ben niet bekend met macro's dus kan je niet zeggen of t wat zou kunnen zijn, maar ik ga helemaal op jouw advies af! Ben beter in 'zorg' dan in 'excel'! :P

De 2e tabel is nou net het probleem! Daarin moet ik dus de gewerkte uren zetten maar met de ORT toeslagen. Het zou geweldig zijn als ik bij het invullen van mijn werktijden in de 1e tabel, automatisch de 2e tabel (ORT) gevuld krijg. De za ochtenden zijn 100%....

Het invullen vd werktijden, data en clienten zal ik idd altijd zelf in moeten vullen, de routes zijn namelijk niet elke week hetzelfde.

Tnx voor alle hulp!

Ik kan de berekening even voor je invullen, dan hoef je niet met macro's te werken.

Ik moet alleen even weten of je bij ORT het aantal procenten wat erboven staat bij de werktijden op moet tellen.
Hoe bereken je normaal gesproken de ORT?

Ehm, ik weet niet goed wat je bedoeld of van me vraagt, maar ik geef even een voorbeeld;

op za avond werk ik van 19.45 tot 23.15 uur
ik ga dan kijken hoeveel minuten 138 % (38% meer dan 'normaal') en hoeveel minuten 149% (49% meer dan 'normaal')
ik krijg dan niet 138% + 38% maar 100 + 38.......(duidelijk?)

Reistijd valt ook onder werktijd, dus krijg ik met dezelfde percentages uitbetaald.....

genoeg info? heel veel dank alvast.........

Ik snap het niet helemaal. :(

Ik zal de vraag wat duidelijker stellen: hoe bereken je ORT 122% en ORT 138% etc?
En is er een verschil tussen die ORT-procenten?

ik dacht al dat het niet helemaal duidelijk was.....ik vind het zelf ook nogal verwarrend, laat staan om het een ander uit te leggen, of in een excelletje te verwerken!

ik probeer het nog es:
ik begin za om 18:45 en werk tot 23:15
van 18:45 tot 22:00 krijg ik 100% + 38% ORT toeslag uitbetaald
van 22:00 tot 23:15 krijg ik 100% + 49% ORT toeslag uitbetaald

In tabel 1 staat dan eigenlijk alleen mijn rooster, (client, datum,km, werktijd & reistijden)
In tabel 2 moet dan gespecificeerd komen te staan welke gewerkte tijden welke ORT toeslagen krijgen en hoeveel er dan per toeslag moet worden uitbetaald

Volgens mij snap ik het.. lol.

Je wilt dat Excel herkent of je op zaterdag gewerkt hebt, en hoe lang je gewerkt hebt en daaruit het juiste procent haalt toch?
En dan moet er het aantal minuten onder het juiste percentage komen te staan..

Dat is wat Excel moet doen neem ik aan?

Ik begrijp dat excel niet vanzelf weet op welke dag ik werk of heb gewerkt, dat zal ik altijd zelf moeten invullen.

Graag heb ik wel (als dat kan) dat er hetkent wordt welke werktijden onder welke ORT percentage moet komen te staan.....

Maar om te weten welke werktijden onder welk ORT-percentage vallen moet je de dag weten toch? Of staat de dag los van het ORT-percentage?

EDIT: Excel kan wel herkennen of je bij de datum "za" in het vakje typt of niet, en daarmee kan hij dan doorrekenen.

Laatst bewerkt:
Het is echt een ingewikkelde CAO
vr, za, zo, feestdag allemaal andere percentages.....
Hieronder nogmaals het overzicht, idd moet wel aangegeven worden op wat voor dag ik werk (vrij, za, zo) Duidelijk?

ma-vr 22%: voor onregelmatige dienst op uren vallende tussen 06.00 uur en 07.00 uur, en tussen 20.00 uur en 22.00 uur op maandag tot en met vrijdag;
za 38%: op uren vallende tussen 06.00 uur en 08.00 uur en tussen 12.00 uur en 22.00 uur op zaterdag;
ma-vr 44%: op uren vallende tussen 00.00 uur en 06.00 uur en tussen 22.00 en 24.00 uur op maandag tot en met vrijdag;
za 49%: op uren vallende tussen 00.00 uur en 06.00 uur en tussen 22.00 en 24.00 uur op zaterdag;
zo 60%: op uren vallende tussen 00.00 uur en 24.00 uur op zon- en feestdagen en op uren vallende tussen 18.00 uur en 24.00 uur op 24 en 31 december.

Ja zelfs voor de echte doorgewinterde exceller is dit geen makkie! Wel een uitdaging?

Ben wel heel dankbaar, scheelt dat?:thumb:

hallo,
een beginnetje met vba

kun je het nakijken de nieuwe (grijze) tabel zou gelijk moeten zijn aan de jouwe (stukje opzij geschoven)
maar het klopt niet helemaal:confused:

wel macro's inschakelen

groet sylvester

Bijlagen

Sodeju! Jij bent goed.....en snel!

Als je ooit gewassen moet worden ;p .........

Ik kijk het op mijn gemak even na, maar het ziet er top uit!!

Max,
ik persoonlijk vind een opl zonder vba mooier, maar wie ben ik.
voor mij wordt dat te ingewikkeld hele lange formules en zo:confused:

groet sylvester

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan