Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 19 van 19

Onderwerp: Pas op voor PayPal mail

Giga Senior femke98's avatar
    Afstand tot server
    ±76 km
    Vraag is niet opgelost

Pas op voor PayPal mail

Een week of wat geleden kreeg ik mail van PayPal dat mijn account tijdelijk beperkt was.
    Nu kan dit wel eens gebeuren, maar ik doe weinig tot niets met PayPal, maar de mail zag er oh zo echt uit.
    Ik heb met PayPal contact op genomen en de mail naar hun toegestuurd.

Het zag er zo uit:

Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  DA2.jpg
Bekeken: 406
Grootte:  49,3 KB

het leek wel echt!!

Ik heb op de oranje knop geklikt (heb toch Linux) en kwam op een site uit met deze link in de browser:
    http://jasminestarblog.com/images/to.../nl/index.php?

inmiddels doet die link het niet meer, dus.............

maar een gewaarschuwd mens telt voor 2!!
    Laatst aangepast door femke98 : 11 november 2012 om 19:56

Supermoderator
    Verenigingslid
    crash's avatar
    Afstand tot server
    ±105 km
    Kreeg deze ook binnen, gericht aan een familie lid, die aan de andere kant van Nederland woont. Heb zelf de link niet geopend.
    grtz Lex

Op e-mails over computerproblemen reageer ik niet meer, daar is het forum voor.
    16 augustus 2001 - 2011 is tien jaar lid van Helpmij.nl

Afstand tot server
    ±76 km
    Ik ben zelfs naar http://jasminestarblog.com/ gesurft en zie daar, dat is een normale site.
    Hoewel, normaal................geen idee wat ik er van moet vinden en waar het nu precies over gaat.

Heb dit de echte PayPal ook mede gedeeld hoor.

Dat plaatje is dus daar wel onder gebracht geweest, want anders krijg je die link niet, dus hoe dat nu staat in verhouding.
    Mijn echte naam stond er in en wel, alleen zag ik dat de oranje knop volgens mij iets anders is als je inlogt. Want er staat Ga naar PayPal.nl
    en dat staat er normaliter niet. Maar ik kan begrijpen dat mensen er wel degelijk intrappen!!

Wat overigens ook vaak het geval is, is dat de afzender Servies@paypal.com is. Spot the error.
    Gr,

Probleempjes

Tera Honourable Senior Member
    Verenigingslid
    Eagle Creek's avatar
    Quote Origineel gepost door crash Bekijk Bericht
    Kreeg deze ook binnen, gericht aan een familie lid, die aan de andere kant van Nederland woont. Heb zelf de link niet geopend.
    Idem hier. Ook aan familieleden. Die koppelingen die ze her en der weten te maken stemmen toch tot nadenken.
    Laatst aangepast door Eagle Creek : 12 november 2012 om 15:01
    http://www.eaglecreek.nl/
    Home of the Eagle

Verenigingslid
    Eagle Creek's avatar
    Quote Origineel gepost door femke98 Bekijk Bericht
    Nu kan dit wel eens gebeuren, maar ik doe weinig tot niets met PayPal, maar de mail zag er oh zo echt uit.
    Je kunt het zien aan de wat vreemde vertaling. De Engelse mail bevat namelijk "limited" (http://bonosrama.newsvine.com/_news/...s-been-limited), maar dat woord zullen wij in Nederland niet zo snel gebruiken. Net zoiets als "Lieve klant" (Dear customer).
    Laatst aangepast door Eagle Creek : 12 november 2012 om 15:00
    Home of the Eagle

Afstand tot server
    ±76 km
    Kijk naar het plaatje, alles was in het nederlands hoor! (stond ook al in mijn eerste bericht)

http://www.helpmij.nl/forum/attachme...3&d=1352653798

Verenigingslid
    Eagle Creek's avatar
    Ik zeg niet dat alles niet in het Nederlands is, ik zeg dat er een vreemde vertaling vanuit het Engels gehanteerd wordt.
    (stond eveneens in mijn eerste bericht ).

Dingen als "lieve klant" of "rekening is beperkt" zijn geen dingen die je snel aantreft in officiële communicatie.

Vertalingen door vertaalmachines zijn vaak matig. Zo las ik onlangs ook ergens iets als "pas op, u kunt een rommel maken". Dat komt (vermoed ik dan) van iets als "disorder" of "debris" maar wordt dan in een vreemde constructie vertaald.

Maar ik geef toe dat echt en nep (zeker bij buitenlandse bedrijven) dichter naar elkaar toe kruipen. Al was het maar omdat Engelstalige bedrijven ook vaak diezelfde matige vertalingen toepassen.
    Laatst aangepast door Eagle Creek : 12 november 2012 om 17:50
    Home of the Eagle

Supermoderator
    Verenigingslid
    crash's avatar
    Afstand tot server
    ±105 km
    Waarom is mijn rekening beperkt?

Het beperken van de toegang tot een PayPal-rekening is een tijdelijke maatregel om uw rekening te beschermen.

Een beperking kan om verschillende redenen worden geplaatst. Om te bekijken waarom uw rekening is beperkt, gaat u naar het Klachtencentrum in uw PayPal-rekening.

Tijdens een beperking vragen wij u aanvullende informatie te verstrekken. Zodra u al de vereiste stappen heeft opgelost, controleren wij de rekening en, indien mogelijk, wordt de beperking verwijderd.

Om de vereiste stappen op te lossen, volgt u onderstaande stappen:

Log in op uw PayPal-rekening.
    Klik op de subtab Klachtencentrum.
    Klik op Openstaande kwesties.
    Klik op Oplossen.

Indien u extra hulp nodig heeft, kunt u contact met ons opnemen via de link Contact met ons opnemen onder aan iedere PayPal-pagina.
    Bron;
    "Hulp > Geschillen en beperkte toegang" waar je na inlog bij Paypal kunt komen.

Ook Paypal heeft het zelf over "rekening beperkt". De mail is zeer misleidend, gezien de opmaak van de mail. Ik heb de laatste jaren de gewoonte enkel mijn muis over de links te halen. Je kan dan met Outlook links onder de werkelijke URL zien of als je de muis stil boven de URL houdt.
    grtz Lex

Op e-mails over computerproblemen reageer ik niet meer, daar is het forum voor.
    16 augustus 2001 - 2011 is tien jaar lid van Helpmij.nl

Afstand tot server
    ±76 km
    Sorry Eagle, ik dacht dat je een reactie gaf op mijn berichtje.

Tja, wat jij bedoelt zie je vaak van de mails van de banken. Daar worden we ook mee doodgegooid, maar ja............er zijn nog steeds mensen die erin trappen.

@Crash, Ooit 1 keer zelf bij de hand gehad, dus toen ik deze mail kreeg dacht ik ok, hu? Omdat ik wist dat ik al een tijd geen zaken had gedaan met PayPal. Hij is goed gemaakt, zelfs met mijn eigen naam....................en dat baart mij wel zorgen. Daarom gelijk aangegeven bij de echte PayPal.

In thunderbird zal je dat ook wel kunnen zien, maar nooit nar gekeken. Ik open de link wel, maakt mij niet zo veel uit.

Banned
    Afstand tot server
    ±106 km
    Zowiezo, dit is ook als je die van diablo III account notice hebt is ook soort gelijk willen ze je account gaan hacken, maar Mac en mijn Windows PC geven dit aan als spam en ook als Phishing.

Tja het is inderdaad een mooi voorbeeltje van hoe een phishing e-mail er uit kan zien.

In de eenvoudige vorm gaat het van zoiets als,
    Er is al dan niet om veiligheids redenen een probleem met uw acount ondekt die u kunt oplossen door op de link die is bijgevoegd te klikken en dan in te loggen met uw gegevens.

Om daarbij ook nog geloofwaardig over te komen passen ze iets toe wat ze ook wel social engineering noemen.
    Wat de iets gevoeliger en zwakkere kanten van een mens op zich zijn.
    Door bijvoorbeeld iets persoonlijks mee te geven zoals iemand met zijn eigen naam aan te kunnen spreken, waarvan iemand nou niet altijd meteen er van verwacht dat die zomaar bij iedereen bekent is.
    Maar toch kunnen ze die naam gewoon ergens anders vandaan hebben gehaald waar je met dat zelfde e-mail adress je ook inlog en een acount heb en als ze daarbij ook nog zoiets als een geheime vraag ervan weten kennen ze zelfs nog de namen van een aantal familie leden.
    Neem bijvoorbeeld de social media websites maar die zelfs nog om je telefoon nummer vragen.
    Zo'n phishing e-mail kan er dan ook gewoon als 100% echt er uit zien.

Die gegevens worden weer als het ware op de zwarte markt gewoon verhandeld en iemand die ze opkoopt versturen dan aan de hand van die gegevens bijvoorbeeld een 200.000 e-mails en het schijnt dat ze van 1% a 2% daarvan een reactie op terug krijgen.
    Je krijg dan ook zoiets als dat je zo'n e-mail ziet terwijl je al een hele lange tijd niks met je pay-pal acount doet.

Maar waar het in de hoofdzaak in zo'n e-mail om gaat is dat je de link in die e-mail ook gebruikt.
    En dat is dan ook wat je nooit moet doen en zeker niet als het om je persoonlijke gegevens gaat.

Het aangeven en het bekent maken van zoiets vind ik naar mijn idee dan ook een goede zet.

Verenigingslid
    Eagle Creek's avatar
    Quote Origineel gepost door femke98 Bekijk Bericht
    In thunderbird zal je dat ook wel kunnen zien, maar nooit nar gekeken. Ik open de link wel, maakt mij niet zo veel uit.
    Daar moet je toch mee oppassen. Ben je bekend met drive-by downloads en zero day expoits?
    Home of the Eagle

Afstand tot server
    ±76 km
    Ja zeker ben ik daarmee bekend.

Aanvallen via exploits, ook bekend als drive-by downloads, zijn volgens verschillende anti-virusbedrijven de voornaamste oorzaak dat internetgebruikers met malware besmet raken.

En komen er gratis programma's om in WIndows je te beschermen tegen deze zooi.
    En wie weet is zo'n proggie dan zelf ook weer met maleware inbegrepen en dan komt het alsnog op je pc.

Ik zal daar geen last van hebben, omdat dit altijd nog het meest voor Windows wordt geschreven.

En verder vul ik natuurlijk niets in, ik ben niet gek. Daarvoor zit ik al te lang in de computerwereld, maar je moet ze de kost geven die dat nog wel doen.
    Laatst aangepast door femke98 : 13 november 2012 om 16:14

Verenigingslid
    Eagle Creek's avatar
    Ik zal daar geen last van hebben, omdat dit altijd nog het meest voor Windows wordt geschreven.
    Owja, dat is waar ook bij jou .
    Home of the Eagle

Afstand tot server
    ±76 km
    Ben nog steeds zo blij, zo blij............... Er zouden toch meer mensen moeten overstappen, heb je daar ook geen last meer van. Maar ja, men kan niemand dwingen.

Verenigingslid
    Eagle Creek's avatar
    Tja.. En dan blijft er altijd de eeuwige discussie of er geen toename zal zijn van virussen en crapware op dat platform. Van Firefox werd eerst ook gezegd dat het véél veiliger zou zijn dan IE maar inmiddels is dat ook achterhaald. Het is natuurlijk een beetje appels met peren maar de praktijk zal het uitwijzen.

Voor nu een prima os-vervanger als je op safe wilt spelen .
    Home of the Eagle

Giga Senior
    Verenigingslid
    srpchulp's avatar
    Afstand tot server
    ±111 km
    Even een waarschuwingsbericht.

Als u een mailbericht ontvangt van Paypal met als titel/onderwerp Vereist: Update uw profiel informatie
    Ga daar dan niet op in, wat dat is een poging om uw Paypal account over te nemen.

Heeft u zo'n mail ontvangen en heeft u op de link geklikt die in het mailbericht staat, dan raad ik u aan zo snel mogelijk contact op te nemen met Paypal en uw creditcard maatschappij

Open vooral de link ni mensen !!

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren