Ukash virus / niet werkend toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicolas1

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2012
Berichten
8
Beste,

Door een samenloop van een aantal problemen heb ik één groot probleem. Tijdens het downloaden vna muziek heeft zicht het volgende (bekende) virus zich genesteld op mijn computer: Uw Computer is geblokkeerd door het systeem van een automatische informatie controle. van Ukash Een manier om deze te verwijderen is bekend bij mij, namelijk in veilige modus naar een eerder gemaakt herstel punt gaan.

Maar nu komt de hersenkraker; Een tijdje geleden heeft iemand per ongeluk cola over het totsenbord van mijn laptop laten vallen. Het gevolg: Mijn toetsenbord deed het niet meer en vervanging ervan mocht ook niet baten, het goede was echter dat een extern (usb) toetsenbord wel werkte.

Nu heb ik echter dit virus waardoor ik in veilige modus moet komen maar dit kan dus niet met mijn USB toetsenbord omdat deze pas werkt op het moment dat ik in windows kom.. In andere woorden ik kan nooit in veilige modus komen (en me andere toetsenbord doet werkelijk waar niks meer). Het gebruik van MSconfig Uitvoeren en op die manier in veilige modus gaat ook niet door het virus, als ik namelijk 2sec in windows ben krijg ik het witte scherm met de virus tekst en kan ik niks meer ondernemen.

Dus aan jullie de vraag, hoe ga ik dit in hemelsnaam oplossen? Ik heb iets gelezen om via bios je usb toetsenbord te enable waardoor je hem ook kan gebruiken voordat je in windows komt, alleen ik denk dat ik in bios moet komen op dezelfde manier als in veilige modus dus dit gaat dan denk ik ook niet werken? In andere woorden, ik heb geen idee hoe het op te lossen.

Ik hoop dat iemand kan helpen! Bij voorbaat dank!






Uw Computer is geblokkeerd door het systeem van een automatische informatie controle.
 
Door te booten van een cd of dvd, kun je doorstarten zodat usb toetsenbord herkend word.
Tevens kun je dan een volledige scan van je computer doorvoeren

Groetjes Peter
 
Dankjewel voor je reactie Peter, zou je echter nog aub wat specifiekere informatie kunnen geven? Zoals hoe boot ik vanaf een cd, waar haal ik deze vandaan? moet ik hiervoor zelf iets op de cd branden of..?
 
Normalerwijze heb je een boot cd/dvd, hoort bij de standaard veiligheidsmaatregelen...heb je dit niet, kun je een versie downloaden en branden http://www.hiren.info/pages/bootcd, hoe je dit doet ? kijk of in de bootvolgorde in het bios de cd/dvd boven de c schijf staat... kun je hier niet kijken, dan gewoon uitproberen
cd erin laptop uitzetten en opnieuw opstarten

Groet Peter
 
Oke ik heb mijn Boot cd'tje gebrand en ik ga deze vanavond even testen. Maar is het wel mogelijk om de boot cd te runnen? want je weet dat mijn toetsenbord niet werkt toch? dus ik zal (hoogstwaarschijnlijk) ook niks kunnen selecteren.. maar goed dit zal ik vanavond even testen.
 
*Update

De cd lijkt niet te werken, althans hij runt de cd niet dus ik denk dat de bios hiervoor niet goed staat ingesteld. Het probleem is nu dus ook; ik kan niet in de bios komen omdat ik geen toetsenbord heb totdat ik in windows kom.
Is er geen enkele manier om met een snel toets in veilige modus of in de bios te komen? Want het virus staat me namelijk wel toe om bv. ctr alt del te doen en naar taakbeheer te gaan, het taakbeheer venster blijft echter wel maar 2sec open maar dit geeft wel aan dat snel toetsen het doen. Kan iemand me verder helpen?
 
Oke, het probleem heb ik opgelost. Door op 100 knoppen te drukken van me oude toetsenbord ben ik op een of andere manier in de opstartherstel modus terecht gekomen, geen enkele toets werkt van me laptop toetsenbord maar om de een of andere manier heeft het rammen op alle toetsen het effect gehad dat de herstelmodus werd geactiveerd. Met de herstelmodus kon de computer hersteld worden naar een eerder moment (zoals via de veilige modus) waardoor het ukash virus er niet meer op staat.

Nu een volgende vraag: Hoe kan ik via windows in de bios komen want dan zorg ik er even voor dat me usb toetsenbord het ook doet bij het starten van de computer. normaal gesproken doe je dit op het begin met f2 of iets dergelijks maar dit gaat dus niet (zoals jullie al weten).
 
Via windows in je bios komen kan maar bij zeer weinig laptops. meestal is het een functie toets bij het opstarten van de laptop. nu wel even mbam downloaden en je computer scannen, want het virus staat nog wel op de pc, is alleen niet actief.
Groet Peter
 
Ok, kijk even op je laptop of er nog ergens een PS/2 aansluitbus op is verstopt, zoja, dan kan je een PS/2 toetsenbord aansluiten, waarmee je doorgaans wel in de BIOS kan komen.

Om in de Veilige modus te geraken, kan je de laptop hard uitzetten, dus in Windows de AAN/UIT-knop langer dan 4 Seconden ingedrukt houden tot de computer uitgaat, anders batterij er uit halen, dan de voedingsplug ontkoppelen.

Overigens werkt de truuk met de Veilige modus niet op alle varianten van het Ukash-virus, maar mazzel als het wel lukt. Succes.
 
Dankjewel voor de tip! ik zal even kijken of het lukt met de PS/2 aansluitbus! Hard uitzetten om in veilige modus te raken gaat wel, het probleem ise chter dan dat de cursor automatisch staat op 'windows normaal starten', veilige modus zit er boven maar hier kan ik dus niet heen manoeuvreren door mijn toetsenbord probleem;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan