Transip DNS en mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

kolblei29

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2012
Berichten
3
Hoi allemaal,

Na een poosje gestoeid te hebben met de DNS instellingen van Transip heb ik dit forum gevonden. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Het volgende is het geval:

Ik heb op weebly.com een website gemaakt welke ik ontsluit via een domein dat ik op Transip heb besteld. Dit gaat allemaal prima. De DNS instellingen aangepast en ik krijg netjes de website te zien via de url (http://www.kolblei29.nl). Nu heb ik ook een email-only abonnement genomen bij Transip dat hoort bij het domein. Ik krijg deze echter niet aan de praat. Ik heb contact gehad met Transip en zij geven aan dat aan hun kant alles goed gaat. Verder houdt het qua support zo wel een beetje op. Hopelijk kunnen jullie me helpen... Mijn DNS instellingen zijn nu als volgt:

@ - 1dag - A - 199.34.228.100

@ - 1dag - MX - 10 mail.kolblei29.nl

ftp - 1dag - CNAME - @

mail - 1dag - CNAME - @

www - 1dag - A - 199.34.228.100

Het 199.34.228.100 ip is het ipadres van weebly.

Alvast bedankt.
 
En waar staat je mailserver dan? Indien die niet bij weebly staat dan moet je doorgeven waar de server dan wel staat
 
Excuses, dit is de eerste keer dat ik een domeinnaam aanvraag en met de DNS instellingen loop te knoeien. Ik heb bij de domeinnaam een email-only pakket besteld bij transip (https://www.transip.nl/domeinnaam-en-webhosting/email-only/). Ik ga er van uit dat de mailserver dus daar staat. Standaard staat het ipadres van de A op 80.69.67.46. De mail en de MX verwezen naar de @.
 
Je MX moet doorverwijzen naar de oude "A" indien je die hebt. Of een nieuwe "A" toevoegen met de juiste settings. Dit is eigenlijk iets wat je wel mag verwachten dat transip je mee kan helpen.

je kunt een A record bijvoorbeeld toevoegen met mail.domijn.nl 80.69.67.46 Maar of dat de bedoeling is en de beste oplossing weet ik zo niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan