Openoffice, data submitten, mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeKoetsier

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2012
Berichten
7
Hey,

ik wil graag de volgende functie toepassen, en vraag me af of dit mogelijk is.

In kolom A staan een tiental verschillende producten, in kolom B staan de hoeveelheden.

Graag zou ik een INPUT button willen maken, waar ik uit een dropdown één van de 10 producten selecteer, een hoeveelheid erachter plaats, en op een submit 'knop' druk o.i.d. waardoor de kwantiteit opgeteld wordt bij kolom B van het bijbehoren product. De kwantiteit bij submit springt weer op nul om een eventuele nieuwe input te kunnen verwerken.

Is dit mogelijk? Alvast bedankt!
 
Ja het is mogelijk, ik hen helaas niet de beschikking over een computer met ooo vandaag dus ik kan geen specifiek voorbeeld geven
 
Je kunt een dialog aanmaken en die aanroepen met een knop. Het is makkelijker als je een voorbeeldje kunt posten of aangeeft waar je specifiek vastloopt. Het vullen van een combobox met de informatie e.d. is niet zo heel moeilijk.
 
Ik heb zelf een button toegevoegd, onder de button staat deze code:

Code:
Sub Main

mytext = thiscomponent.sheets(0).getcellbyposition(6,1).getstring()
oSearch = ThisComponent.sheets(0).createSearchDescriptor()
with oSearch
	.searchstring = mytext
end with
oFound = ThisComponent.sheets(0).FindFirst(oSearch)
quant =  thiscomponent.sheets(0).getcellbyposition(7,1).getvalue()
addr = oFound.getrangeaddress()
thiscomponent.sheets(0).getcellbyposition(addr.startcolumn -1 , addr.startrow).value = thiscomponent.sheets(0).getcellbyposition(addr.startcolumn -1 , addr.startrow).value + quant
End Sub
 
Ik heb een nederlandse versie van openoffice, als ik deze als functie invoer krijg ik een foutmelding dat hij die niet kent.
Uiteraard omdat dit een engelse code is, maar is deze code daarnaast überhaupt wel als formule in te voeren?
 
Nee dit is een "basic" macro. wat je wil kan niet zonder macro's. Je moet een button toevoegen en onder de mouse-up event deze macro invoeren.

Ik heb vanavond geen tijd meer, maar anders kan ik morgen eens zien of ik je voorbeeld kan uploaden.
 
aangepast voorbeeld
 

Bijlagen

  • voorbeeld.ods
    16,5 KB · Weergaven: 55
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan