• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Telefoonkosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

eascheepstra

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Beste,

Ik wil voor het bedrijf waar ik werk inzichtelijk maken wat de telefoonkosten zijn per individu. Op dit moment is er een overzicht dat bijgehouden word maar wil dit vereenvoudigen. Het is namelijk zo dat wij per werknemer of stagiair een telefoon nummer hebben.. logisch. Per kwartaal krijgt een werknemer 126,05 euro en stagiair 75,63 euro aan vergoeding. Het rest bedrag word ingehouden op het salaris (ook per kwartaal). Tevens hebben wij ook partners die niet via salaris betaald worden maar via een rekening courant verhouding (waar de winst en voorschot bedrag op geboekt word). Zij krijgen eveneens 126,05 per kwartaal. Omdat er bij ons vrij veel mensen komen en weer gaan word er vaak van telefoon nr gewisseld en dat maakt het heel bewerkelijk om na te gaan wie nou wat moet betalen. Daarom zou ik aan iedere (nieuwe) werknemer een dienst periode willen hangen plus een telefoon nr die op dat moment bij die persoon in gebruik is. Op het moment dat de werknemer of stagiair dan weer vertrekt de dienst periode invullen met een eind datum en tevens het telefoon nr voor die persoon op inactief gezet kan worden. Het telefoon nr moet wel beschikbaar blijven voor een nieuwe werknemer of stagiair. Wij krijgen per maand een afrekening van onze provider maar de verbruikers kosten lopen bijvoorbeeld van 24-05-12 t/m 04-07-2012 (heel afwisselend dus) ook daar moet rekening mee gehouden worden. Uiteindelijk moet het resultaat zijn dat we kunnen zien wie wat moet betalen. Mochten er onduidelijkheden zijn in mijn vragen dan hoor ik dat graag. Ik heb voor de volledigheid een kopie van het bestand wat wij gebruiken bijgevoegd. (Ik heb wel ivm de privacy alle gegevens eruit verwijderd maar wellicht geeft het een kleine schets van hoe het op dit moment gaat). Alvast bedankt voor alle moeite.

Mvg,
Emile

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Met behulp van de somproduct formule moet het lukken.

Bijgaand vind je een simpele uitvoering.
Hier uit blijkt dat je duidelijk datums van de gesprekken moet hebben.
Maar net zo belangrijk datums van het in bezit hebben van een bepaald toestel.

Bijlagen

Als je dit als database applicatie ziet zou je 4 tabellen kunnen onderscheiden:
- Telefoonnummers (Nummer, GSM-kaart)
- Medewerkers (Nummer, Naam, Soort) met Soort=Wit of Grijs
- MedewerkerTelefoonummers (MedewerkerNummer, Telefoonnummer, Ingangsmaand, Eindmaand)
- Mutaties (Maand, Telefoonnummer, Bedrag) met Bedrag een positieve of negatieve waarde.
Ook in Excel zou ik deze vier tabellen onderscheiden. Mbv Vert.zoeken kun je details uit andere tabellen ophalen en vervolgens draaitabellen gebruiken om je rapportjes te maken.
Tip: verdiep je in tabellen (Invoegen > Tabel) en draaitabellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan