Kan bestand niet verwijderen (niet gemachtigd)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DrElmigo

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
11
Hallo iedereen.

Zoals in de titel al is duidelijk gemaakt, zit ik met een nogal vervelend probleem. Ik kan een bepaald bestand niet verwijderen, verplaatsen, hernoemen of wat dan ook. Echter ben ik zelf de administrator op deze computer en zijn er geen andere accounts aanwezig, maar als ik dit bestand probeer te wijzigen krijg ik de volgende melding:

U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.

U dient door de administrator van de computer gemachtigd te worden om wijzigingen aan dit bestand te kunnen aanbrengen.

Nu weet ik dat dit veel vaker voorkomt en ook heb ik vele oplossingen voorbij zien komen op het internet. Geen van deze oplossingen lijkt te werken.

Ik heb al het volgende geprobeerd:
  • De eigenschappen van het bestand bekijken/bewerken (ook onder het tabblad beveiliging). Hier heb ik in 1e instantie met heel veel moeite mezelf tot beheerder van dit bestand kunnen maken, dit heeft niks uitgehaald.
  • De eigenschappen van de bovenliggende map bekeken. Gek genoeg heeft de map waarin het bestand zich bevindt het kenmerk "alleen lezen". Deze heb ik geprobeerd aan te passen waarna ik de melding krijg dat er een fout is opgetreden tijdens het toepassen van kenmerken op het bestand in de map. Ik kan gek genoeg wel de naam van de map wijzigen.
  • Met diverse commands (via cmd.exe) heb ik geprobeerd om het bestand te verwijderen of de administrator rechten over dit bestand te verkrijgen. Helaas zonder resultaat.
  • Ik heb het programma Unlocker en het programma Lock Hunter gebruikt, en ook deze programma's geven de melding dat zij het bestand niet kunnen verwijderen of aanpassen.
  • Diverse fora ben ik langs geweest om te zien of andere mensen dit probleem ook hebben, en hier worden alle bovenstaande oplossingen gegeven. Deze werken dus niet voor zover ik nu heb geprobeerd.
Ik hoop dat iemand voor mij de oplossing heeft die dit bestand van mijn computer afhaalt voor goed.

Enkele opmerkingen over het bestand:
  • Het bestand (slechts 408 bytes groot) was ooit een .exe en is nu (om onbekende redenen) veranderd van extensie. Als extensie staat er nu .nanflmrkxtns.
  • Dit bestand kan ook niet gekopiëerd worden! Er kan dus helemaal niks mee gedaan worden.
  • Het bestand bevindt zich op een externe harde schijf (1Tb, WD My Book Elite)
Met vriendelijke groet,

Elmigo
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie.

Het programma van www.purgeie.com dat je stuurde heeft goed gewerkt en het bestand is nu eindelijk weg!

Opstarten in veilige modus en dan de file verwijderen.
Je kan de file dus ook niet van naam veranderen, weer naar .exe

Wat heb je, win 7?

lees dit ook eens, makkelijk kunnen vinden via google: http://answers.microsoft.com/nl-nl/...wijderen/6b6d4876-7160-4599-b594-1f309ee8c25f

Het probleem is al opgelost door de gebruiker voor je, maar toch erg bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Elmigo
 
Laatst bewerkt:
Prima!!
Ook al heb ik zulke dingen nooit nodig, ik sla de pagina van lange Pier wel op, dan kan ik tenminste Win gebruikers helpen, indien ze met een verwijderbare file zitten.
 
Ja, het is een goed programma. Werkte meteen en is in één oogopslag te begrijpen.
 
Tis een handigheidje, in veilige modus als admin in de command-line kun je hetzelfde doen maar is wat omslachtiger.
 
Ik denk dat mijn idee ook had gewerkt, in veilige modus opstarten en dan weghalen. Dat werkte altijd, dus waarom dan nu niet meer, zou je zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan