Aan alle Windows NT 4.0-gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Berichten
1.013
Geen vraag, maar een mededeling aan alle gebruikers die net zoals ik nog Windows NT 4.0 gebruiken. In mijn geval kan ik er op een of andere manier geen afstand van doen, ook al is de ondersteuning van Microsofts kant al tien jaar beëindigd.

Microsoft heeft ca. twee jaar geleden de Service Pack-bestanden verwijderd. De links zijn echter niet verwijderd, dit is misleidend voor degenen die het echt nog nodig hebben. Er zijn op dit moment slechts nog losse updates te verkrijgen, geen updatepakketten (laat staan Service Packs) meer.

Neem bijvoorbeeld deze pagina. Dit ziet er hoopvol uit. Maar wanneer erop de daadwerkelijke link wordt geklikt om het Service Pack te downloaden, dan gebeurt er niets behalve een zinloze herleiding naar de startpagina van het Microsoft Downloadcentrum.

Microsoft zal gebruikers die de bestanden zoeken ook niet meer kunnen helpen, omdat de productondersteuning voor Windows NT 4.0 uiteraard al verlopen is.

Ik heb om deze reden alle Service Packs die ik heb kunnen vinden naar de volgende locatie geüpload:
*KNIP*

Alle Service Packs kunnen voor zowel de Workstation- als de Server-versie van Windows NT 4.0 worden gebruikt. Voor de Terminal Server Edition-versie is een specifiek Service Pack vereist. Ik heb voor Windows NT 4.0 Terminal Server Edition het Engelstalige (andere talen hebben waarschijnlijk nooit bestaan) Service Pack 3 met bijhorende Security Rollup Package en Debugging Symbols geüpload.

De volgende Service Packs voor Windows NT 4.0 zijn aanwezig:


  • Service Pack 1, Engels, 1,55 MB
  • Service Pack 1, Nederlands, 1,64 MB
  • Service Pack 2, Engels, 14,6 MB
  • Service Pack 3, Engels, 17,6 MB
  • Service Pack 5, Engels, 9,16 MB
  • Service Pack 5, Russisch, 34,5 MB
  • Service Pack 6, Tsjechisch, 36,6 MB
  • Service Pack 6, Japans, 54,9 MB
  • Service Pack 6a, Engels, 34,1 MB
  • Service Pack 6a, Spaans, 36,6 MB
  • Service Pack 6a, Nederlands, 36,8 MB
  • Service Pack 6a, Russisch, 36,7 MB
  • Service Pack 6a Security Rollup Package, Engels, 14,2 MB *
  • Service Pack 6a Security Rollup Package, Nederlands, 14,3 MB *

* Dit pakket bevat alle updates die na Service Pack 6a zijn uitgebracht.

Zelf was ik overigens op zoek naar een Nederlandse versie van Service Pack 6a. Na een grote zoektocht heb ik deze kunnen vinden op een website die, niet lang nadat ik het Service Pack hier had gedownload, uit de lucht werd gehaald.

In de hoofddirectory staan ook nog enkele Service Packs voor Windows NT 3.1 (Service Pack 3, Engelstalig voor i386, DEC Alpha en MIPS) en 3.5 (Service Pack 3, Engelstalig), maar ik ga er niet uit van dat iemand één van deze versies nog gebruikt.

Ten slotte hoop ik dat Microsoft deze bestanden wel online laat staan. Zo niet, dan ga ik ze naar een andere website uploaden.

Met vriendelijke groet,
Tobias.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Lange Pier, dit is precies de misleidende pagina waar ik het over had. De links op deze pagina lopen dood.

Deze link bijvoorbeeld stuurt door naar de startpagina van Microsoft Download Center.
 
Laatst bewerkt:
Ok, netjes gedaan, Tobias!..

Volgens mij kan je trouwens SP6 direct installeren, & daarna alleen nog de SRP.
Verder staan de NL-versies daarvan alle een tijdje op mijn SkyDrive in 7-zip-formaat, omdat het hier een tijdje terug ook door iemand werd gezocht. Was jij dat niet?..
:)

Hier de links met de SHA-256 nog even:

Windows NT 4.0 Service Pack 6a.7z
*KNIP*

Windows NT 4.0 Post-Service Pack 6a Security Rollup Package (SRP).7z
*KNIP*

Ikzelf heb ooit in het verleden, toen dat ook nog gratis was, XP-SP2-CD's bij Microsoft besteld, & op de hoes stond letterlijk het dringende verzoek van Microsoft om vooral deze SP te herdistribueren.
Je hoeft je dus niet ongerust te maken, ServicePacks mogen van Microsoft vrijelijk, mits intact & kostenloos (dus gratis), verspreid worden.
:cool::thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Service Pack 6a is inderdaad direct te installeren, maar ik weet niet of er misschien mensen die om een of andere reden een bepaald Service Pack nodig hebben?
Ik was inderdaad degene die nog zo gek was om er naar op zoek te gaan. :p
Ik heb deze mededeling hier nog in een nieuwe post gezet omdat er niet meer op mijn vorige werd gereageerd en deze niet meer helemaal actueel is.
 
Topic voorlopig gesloten en de links naar "Skydrive" verwijderd.

[edit]Topic blijft gesloten. Daar het een eigen upload is, kan Helpmij.nl niet garanderen dat de download veilig is. De download werd namelijk wel via Helpmij.nl forum aangeboden.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan