meerdere dezelfde mailtjes in incredimail

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo, er kwam iemand bij mij met de vraag of ik een probleem kon oplossen met incredimail. maar ik kom er niet uit.

Hij heeft een @home emailadres en deze heeft hij ingesteld in incredimail. Hij vindt dit een mooi programma en het werkte ook altijd prima, alleen sinds kort komen er heel vaak dezelfde mailtjes binnen, soms wel stuk of 5. hij verstuurd wel berichten maar ontvangt niks. Alleen dezelfde mailtjes die hij al binnen had komen dan nog een keer binnen. Als ik post wil ophalen dan haalt ie 3 van de 233 binnen. verder is er niks veranderd aan de gegevens e.d. Ook staat hier maar 1 account ingesteld.

Ook heeft hij Windows Live Mail op zn laptop staan, hier staat dit emailadres ook ingesteld, hier krijg ik soms ook de melding dat hij geen berichten kan verzenden, maar als ik dan een mailtje naar mijn emailadres stuur ontvang ik die gewoon wel. ook hier staan alle gegevens verder goed.

hij maakte aldoor gebruik van mail.home.nl nu heb ik dit eens veranderd in pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl maar dit hielp ook niks. ook heeft hij toestemming in de firewall.

wat kan hierbij het probleem zijn?

Ik heb alle accounts verwijderd uit windows live mail en incredimail. en 1 account daarna weer opnieuw aangemaakt in windows live mail, hij ontvangt nu wel weer normaal de mailtjes.
Als ik dan een email wil beantwoorden en daarna op verzenden druk, dan verzend hij het bericht nog niet. Dan krijg ik na een aantal seconden onderstaande melding, hierbij kan ik kiezen tussen Wachten of Stoppen. Als ik dan op stoppen druk, verzend hij wel het mailtje die ik wou verzenden.

De server POP3 heeft al 60 seconden niet gereageerd. Nog 60 seconden op een reactie wachten?
Account: Home (hiergebruikersnaam)
Server: pop.ziggo.nl

heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan