pc gecrasht, daarna kaspersky opnieuw moeten installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tintin

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
hallo

daar ben ik weer eens een keertje!

afgelopen maandag deed mijn pc heel raar ging een gek geluid maken en heb hem direct afgesloten.
toen ik de pc weer wilde opstarten was mijn virus programma kaspersky van de pc af deze heb ik opnieuw moeten
installeren,vervolgens heb ik heel veel problemen,o.a met firefox ,pagina´s worden niet of nauwelijks geladen en flash plugin crasht om de haverklap
ook in internet explorer loopt het niet lekker vlot ik kan bijvoorbeeld op facebook geen spellen meer normal spelen deze gaan heel haperig,ik weet niet of het een met het ander te maken heeft maar ik vind het allemaal erg irritant worden. heb cccleaner al 2x gedraaid, malwarebytes 2x laten draaien en het probleem blijft aanwezig ,ook heb ik flash uninstal en opnieuw geinstalleerd en niets helpt! ik zou graag hulp willen hebben bij dit probleem! alvast dank voor de tijd en moeite!

gegroet

Laatst bewerkt:
Hallo Tintin,

Kan jij je nog herinneren of je maandag nog iets bijzonders hebt gedaan, zoals het (de-)installeren van updates, programma's, kabeltjes omgewisseld of misschien iets met de internetverbinding gedaan?

Waar kwam het geluid vandaan (boxen of pc-kast) en wat voor soort geluid was het? Zag je nog iets bijzonders op je scherm (blauw scherm)?

Laatst bewerkt:
hoi Marnix dank voor je snelle reactie!

ik deed op dat moment niets met de pc hij stond gewoon aan,heb wel een paar updates uitgevoerd van windows en adobe flash maar dat was zondagmiddag al gedaan!
dat geluid kwam volgens mij van een koeler het begon aardig lawaai te maken en zelfs even te ratelen ,ik weet alleen niet of die van de videokaart was of dat het de koeler van de processor was!
nadat ik de pc heb opgestart heb ik geen blauwscherm gehad.
overgens is er wel een externe hardeschijf zwaar gecrasht dat was afgelopen donderdag al,
heb nog wel geprobeerd de bestanden te redden maar ik kreeg steeds een I/O melding en deze gaat naar een datarecovery bedrijf!
afgelopen zondag werkte alles nog gewoon goed lekker snel internet spellen liepen goed filmpjes draaide goed!

Hoi,
als je een desktop pc hebt maak hem dan eens open om het probleem v.h. ratelend geluid te achterhalen en om te controleren of de fans nog allemaal draaien!

hoi Mik Zjegger

ik gaat morgen de pc open maken,ben zelf ook wel benieuwd!
je hoort morgen van mij!

gegroet

hoi ben ik weer!

heb de kast opengemaakt en alles lijkt gewoon te werken!
ik wilde vervolgens de temperatuur meten met speccy en toen gebeurde het volgende speccy was klaar om de temperaturen te meten
pats blauwscherm pc uit en opnieuw opgestart vervolgens heb ik whocrashed getart en daar kwam het volgende resultaat uit :

c:\windows\minidump\112412-17596-01.dmp probably caused by : ntoskrnl.exe

c:\windows\memory.dmp probably caused by : iastor.sys

tevens ben ik erachter dat ik heel veel problemen heb met de nieuwste versie van flash zowel in explorer als in firefox en zelfs in opera lopen filmpjes en spellen vast! of gaan erg schokkerig en traag!

ik hoop dat ik met dit probleem geholpen kan worden want inm iddels ben ik aardig tuureluurs van al deze pc ellende!

ben inmiddels weer een klein stukje verder in mijn speurtocht naar oplossin en vooral hulp!
heb kaspersky tdsskiller laten draaien en die kwam vervolgens met deze melding :

locked file

service : sptd
suspicous object,medium risk

service type: kernel driver (0x1)
service start: boot (0x0)
file:c\windows\system32\drivers\sptd.sys
md5:602884696850C86434530790B110E8EB

ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hiermee moet doen ,kanik dit zo maar door kaspersky laten restore´n? moet ik het in quaraintaine plaatsen?
wie o wie kan me verder helpen?

rootkitje ja...
gewoon weg halen,alles opgelost..
en elke week even updaten van kaperskie..gratis!!!!

en voor 6 euro een goedkoop fannetje laten zuigen,niet blazen,en bovenin je pc..
6 euro,en je pc wordt nooit meer warm...

oke bedankt voor de tip! gaat zeker iets aan extra koeling in de pc aanbrengen!

heb nu net de rootkit gedelete! of moest die in quaraintaine geplaatst worden?
heb pc opnieuw opgestart opnieuw kaspersky tdsskiller laten draaien en nu heeft ie niets gevonden.
ben ik er nu zeker van dat de rootkit ook idd is verdwenen van mijn pc?

Tintin,

Zeker zijn van een virusvrije PC ben je nooit. Een rootkit kan veel roet door het eten gooien. Als je een rootkit in een van je systeembestanden hebt, kan je vaak beginnen met het opnieuw installeren van je PC. Gelukkig is dit bij jou niet het geval; een driver van Daemon tools of Alcohol 120% is aangetast door de rootkit. Het verwijderen van de rootkit kan geen probleem zijn, je zult hooguit je sptd driver opnieuw moeten installeren.

Tintin,

Zeker zijn van een virusvrije PC ben je nooit. Een rootkit kan veel roet door het eten gooien. Als je een rootkit in een van je systeembestanden hebt, kan je vaak beginnen met het opnieuw installeren van je PC. Gelukkig is dit bij jou niet het geval; een driver van Daemon tools of Alcohol 120% is aangetast door de rootkit. Het verwijderen van de rootkit kan geen probleem zijn, je zult hooguit je sptd driver opnieuw moeten installeren.

dank voor je reactie

mischien een stomme vraag,maar wat is en doet de sptd driver?

verder ben ik benieuwd of dit probleem ook de oorzaak is/was van de flash problemen in explorer en firefox en zelfs opera?

oke heb weer geprobeerd via facebook een spelletje te spelen en dat liep niet vlot ,zelfde gezeur dus.
vervolgens firefox opgestart en ook daar een flash plug-in crash!

ik weet echt niet waar dit nu aan ligt en al helemaal niet hoe ik dit kan oplossen!

graag uw hulp!

help!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan