Geen windows 7 cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Al sinds 20 oktober, 2 weken nadat de garantie is afgelopen, heb ik ontzettend en zomaar uit het niets, heel veel problemen gehad met mijn laptop. Zie HIER en HIER Het accu probleem was nij nader inzien ook een bekende fout bij sommige Windows 7 versies werd me nu verteld.

Afgelopen donderdag is hij weer de hele dag naar het ict bedrijf geweest waar ik hem gekocht heb en het zou verholpen zijn. 's Avonds weer aangezet en precies hetzelfde probleem. Vrijdag ochtend weer gelijk terug en ze waren er vrij zeker van dat ze het gevonden hadden. Naar huis, laptop aan, helemaal fout weer allemaal zoekschermen en ik ben toen direct met de laptop aan naar hun toe gereden. Bij hen ging ook alles fout, opstarten ging ook niet meer en allemaal zoekschermen over elkaar heen.
Weer zoeken maar er was volgens hen uiteindelijk maar 1 oplossing en dat was Windows 7 opnieuw installeren.
Echter ik heb er geen installatie cd bij gekregen en kon dat dus niet zelf, nu moesten zij dat doen. Maandag kan ik erom als alles goed is.
Ik had toen ik de laptop gekocht had al gevraagd naar de Windows cd maar die was er niet en ik kon alles weer schoonmaken met de MSI recoverytool. Volgens die monteur van de TD kan dat echter niet omdat je daarmee niet de fout uit Windows haalt en moet je echt Windows 7 opnieuw installeren.
Ik krijg maandag de laptop terug en dan vermoedelijk ook een nota en ik heb geen idee wat dit grapje gaat kosten. Als ik een Windows 7 cd had gehad dan had ik dit zelf kunnen doen.

Een tijdje terug heb ik voor mijn vrouw een nieuwe HP laptop gekocht en daar zit ook geen Windows 7 cd bij.

Mijn vraag is nu hoe kan ik nu aan een Windows 7 versie komen, ik heb uiteraard wel een Windows 7 code van de versie van mijn MSI laptop en die HP laptop.

Ik heb wel dit gezien op het forum maar ik weet niet of dit is wat ik nodig heb.

Ik zou het liefst ergens een versie willen downloaden die ik dan kan gebruiken met mijn eigen code.

Hoi,

Deze vraag had je dan beter even voor dat je hem wegbracht kunnen stellen;) En kan niet geloven dat een fout in windows op de recovery/back-up dvd's aanwezig is .Over het algemeen is een notebook met recovery en /of de back-up dvd's weer goed werkend te krijgen, dus ik zou van de hp ook eens back-up dvd maken en als je maandag de msi terug krijgt dit ook met de msi doen als het goed is heb je dan een windows zonder eventuele fouten

Voordat ik mijn laptop kocht hebben diverse verkopers in diverse winkels mij op het hart gedrukt vooral zelf een opstart-CD te maken met daarop alle Windows 7 gegevens. De voorkeur ging daarbij uit naar DVD-R.

Ik was er ook niet op berekend dat Windows 7 opnieuw geïnstalleerd moest worden en ze hadden na de koop toen ik erom vroeg gezegd dat ik dit kon doen via de tool MSI Recovery maar volgens de monteur ging dat niet.
Dus ja van te voren deze vraag stellen dat was uiteraard niet in mij opgekomen want ik dacht dat de recovery tool daar voor was.
De HP heeft ook een recoverytool en die werkt prima. De muis deed schokkerig en er was toen nog iets met de4 laptop was niet goed werkte, ik weet niet meer wat, en toen heeft HP nadat de geboden oplossing niet hielp gezegd dat ik de recoverytool moest gebruiken en de laptop was toen weer helemaal in orde.

Hoi,

Even tussen door hoor als die monteur vind dat het een fout is in windows die ook op de recovery fout zit, dan zou je net twee weken buiten je garantie nog steeds gratis geholpen moeten worden zou dit maar eens aankaarten.

je mag volgens mij overal versies downloaden van windows 7,als je ze dan daarna netjes activeert..
een OEM versie is ook maar eeen gewone home premium...
je mag er zelfs wel 2 tegelijk installeren..

ollo

Je kan er gerust van uit gaan dat ik niet zomaar akkoord ga met elke nota want nu wil ik ook precies weten wat de msi recovery tool is en waarom die niet gebruikt kon worden.
En wat die Windows 7 downloaden betreft, waar kan ik die vinden? Kan dat ook op de Windows website ik heb tenslotte toch gewoon een legitieme code.

je tikt gewoon windows 7 in,dan zie je genoeg plekken..
mag je geen enge websites adviseren,maar die zijn er genoeg...
als je het maar activeert met je eigen code,dan mag dat best...

ollo

Je zal zelf even creatief moeten zoeken op Google want we mogen en willen je helaas niet verwijzen naar de sites waar het te downloaden is. Deze sites bieden nu eenmaal warez aan losstaand van het feit of jij nou een legale key hebt of niet.
Hoop dat je daar begrip voor hebt.

Dat begrijp ik Terrarabo maar dan weet ik nu al genoeg.Ik wacht eerst maandag even af want het is een uitstekend prof. bedrijf die liever alleen tevreden klanten hebben.

Achter de link de officïële downloads voor Windows 7 -> http://www.mydigitallife.info/downl...cial-32-bit-and-64-bit-direct-download-links/

Geen idee welke garantie je over spreekt, maar volgens de huidige Europese regels heb je 2 jaar garantie op een laptop/pc. Kan in deze misschien van pas komen. Daarnaast geeft de monteur aan dat het blijkbaar een bekend probleem is, want hij weet dat de recovery optie niet functioneert. In dat geval is men ook verantwoordelijk te houden. Beetje vergelijkbaar met een terugroepactie bij auto's. Men moet namelijk een deugdelijk product leveren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het begon op 20 oktober en op 12 oktober 2 jaar geleden gekocht, dus 8 dagen na de garantie.
Je hoort wel hoe het afgelopen is en in ieder geval iedereen tot zover bekend.

meestal beginnen de problemen na het verlppen van de garantie bij een laptop..
je mag er namelijk niet in tijdens de garantie,even schoon maken of zo..
dat doen ze niet voor niks

Waar staat er in het nederlands recht dat je er niet in mag? Ding is jouw eigendom.

Beste Roger,

Je hebt een punt maar je weet net zo goed als ik dat fabrikanten de garantie opheffen als je zelf gaat sleutelen. Is een algemeen bekende garantie voorwaarde.
Als je dit zou willen aanvechten zal je misschien winnen maar of je daar nou blij van wordt.

Voorbeeldje is het garantie beleid van Apple. Standaard 1 jaar tenzij je Apple care aanschaft. Volgens Europees recht is de garantie periode minimaal 2 jaar. Heb je problemen dan zou je je daar in principe op kunnen beroepen maar daar heeft Apple (als voorbeeld) dus gewoon ****** aan !! Dan zal je moeten procederen......snap je.
Verder snap ik eigenlijk wel dat fabrikanten niet willen dat je zelf gaat sleutelen. Niet iedereen is hier een held in namelijk.

pas een seagate 2TB gekocht,die is er in 2 versies,eentje met 3 platen van 6666 en 2 platen van 1 TB..die natuurlijk veel sneller is..aan het type nummer kan je het niet zien..alleen ergens aan een gleufje,wat iets dieper is..
ze geven zelf garantie van 3 jaar...maar de winkel maar 1 jaar..hahahaha...
maar wat nu,als je er na een half jaar achter komt,dat je foute versie hebt..en je hele syeteen dus op een langzamere harddisk hebt gezet..nou,,dan moet je er nog een kopen dus..voor de backup..
slimme jongens he...

zo redeneren laptops verkopers ook..
hoe langer de garantie,hoe minder je gaat schoon maken..
dus hoe eerder je een niewue koop...

Hoi Terrarabo, ook jij hebt een punt. Maar de reden dat ik dit roep is dat mensen nogal de neiging hebben het mantra van de fabrikanten in deze over te nemen. Natuurlijk wil je geen rechtzaak aanspannen. Waar je gebruik van kunt maken is dat je bij de leverancier wel een goed argument hebt. Zodanig dat ook hij zich moet afvragen of hij het risico van een rechtzaak wel wil nemen. Met name leveranciers hebben ook niet veel geld meer in kas. Rechtzaken zijn duur en vaak niet verzekerd middels een rechtsbijstandsverzekering.

Wat de echt grote spelers betreft heb je gelijk. Alhoewel Apple al een hele tijd onder vuur ligt op europees niveau verandert er weinig. Niet gek ook, want ze hebben genoeg geld.

De link deed het wel maar het zijn geen Nederlandse versies.
Op dit moment is de laptop nog steeds neiet terug.:shocked:
Windows 7 is wel opnieuw geïnstalleerd maar de problemen waren er nog steeds en nu denken ze dat het een hardware probleem is.
Ik had vorige week al gevraagd of het toch niet in mijn toetsenbord zat en nu denken ze dat ook.............

Vandaag nog maar eens gebeld en als alles goed is, is de laptop morgen, na 9 dagen!, eindelijk klaar. Het bleek dus toch het toetsenbord te zijn, wat ik een week geleden, donderdag, al geopperd had. Het bleek ook nog een paar dagen niet leverbaar, ja dat heb je dan ook nog. Windows 7 opnieuw erop bleek dus helemaal niet nodig geweest. Nu moet ik weer wel al mijn programma's opnieuw gaan installeren en heb ik ter plekke bij hun een externe harde schijf gekocht om al mijn data voor de zekerheid veilig te stellen.
Ze hebben gezegd dat ze nu alleen het toetsenbord in rekening zullen brengen, en dat lijkt me zeer terecht want Windows was helemaal niet nodig.
Nu zullen we zien of ik ook alsnog een Windows 7 dvd krijg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan