pagina nummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

IJburger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
4
Een heel simpel vraag. In Writer kom ik er niet uit. Hoe zorg je ervoor dat op de eerste pagina (gebruik ik als titelblad) geen voettekst en paginanummering staat? Is in de help functie niet te vinden.
 
@IJburger in de topic waar je je vraag had geplaatst stond aan een andere gebruiker gericht om niet iemand anders zijn topic te gebruiken voor jouw vraag. Dit geldt dan ook voor jou natuurlijk. Ik heb je vraag een eigen plek gegeven.
 
paginanummering en voettekst niet op het voorblad

@huijb, sorry ik dacht dat mijn vraag paste bij het onderwerp van de andere poster.

Maar terug naar het onderwerp. Wie o wie kan mij helpen? Ik heb gezocht in Writer maar kan nergens vinden hoe je dit oplost. In Word lukt het me wel dus waarom zou het hier niet kunnen?
 
Laatst bewerkt:
Nog geen tips

Oplossing zal waarschijnlijk heel simpel zijn maar ik kom niet uit met de help functie van Writter. Wie o wie kan mij hier verder op weg helpen? :thumb:
 
Ik heb hier alleen de Engelse versie van Writer, dus als je zelf de Nederlandse gebruikt moet je misschien wat puzzelen met de vertaling.
1) Geef je eerste pagina een eigen stijl mee.
2) Ga, terwijl de cursor op de eerste pagina staat, naar insert->manual break
3) Kies voor de instelling "page break", selecteer een stijl voor de volgende pagina's (kun je gewoon default voor gebruiken)
4) Vink "change page number" aan en kies het pagina-nummer waarmee je wilt beginnen op de volgende pagina.
5) Klaar! De pagina-nummering zal nu op de volgende pagina opnieuw beginnen.
 
Probleem opgelost

@Naarling
Dank je wel voor je instructie! :thumb: Het koste wat moeite maar het is me gelukt. Ik vind het overigens wel zeer omslachtig hoe dit in Writer gaat. In Word gaat dit een stuk makkelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan