• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eerste datum / waarde zoeken over 11 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Berichten
429
Ik heb een excel dump bestand die iedere maand geëxporteerd wordt vanuit een ander software pakket. Aan de waarden die komen vanuit het andere bestand kan ik helaas niets veranderen.

Ik moet de eerste datum zoeken vanuit 11 kolommen het probleem is daarbij dat ik meerdere waarden als output krijg.

- Krijg lege cellen terug. Zijn gevuld met 10 spaties
- Krijg een datumformaat terug dd/mm/jjjj
- Krijg een datumformaat terug dd-mm-jjjj
- Krijg een datumformaat terug / /

Ik heb het nu geprobeerd met de datumwaarde in combinatie met de als formule maar komt hier nu niet helemaal niet goed. In het bestand heb ik de datums groen gemarkeerd in mijn output kolom de datum rood gemarkeerd als de door mij bedacht formule niet goed werkt.
 

Bijlagen

  • Datumprobleem.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 97
Zie bijlage, de formules in het gele gebied zijn matrixformules, dus inbrengen met ctrl+shift+enter.
 

Bijlagen

  • Datumprobleem.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 187
Vervang eerst alle spaties.
Vervang vervolgens alle slashes: //
Gebruik dan de matrixformule:

=INDEX(A2:K2;1;MATCH(TRUE;A2:K2>0;0))

invoeren met ctrl-shift-enter
 
WHER het is gelukt met uw formule alleen probeerde ik nog wat extra er bij te zetten in de formule maar dit is mislukt nu heb ik een formule over twee kolommen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Naast de formule die super werkt moest ik ook op twee kolommen controleren met voorwaarden. Zo wilde ik eerste controleren of er in een kolom het woord karwei of meestaat stonden en in een andere kolom moest het woord iso staan. Ik kreeg die beide niet in opgegeven formule.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de bijlage de betreffende file in orgineel formaat. Ik begin in Kolom BR met de eerste formule om in BU mijn uiteindelijke datum te krijgen. Alles met het doel om de draaitabel te kunnen maken.
 

Bijlagen

  • Kopie van Voorbeeld Aging.xlsx
    261,5 KB · Weergaven: 175
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan