• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

profit

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2012
Berichten
7
Hoi,

voor volgend bestand zou ik graag een soort rapport willen maken die mogelijk maakt alle data die ingegeven zijn van de campingen, per camping te sorteren.
het moet als volgt uit zien:
Camping Marva I:
Nr 56 Pellets 1 pallet

Camping Marva II
Nr 44 Gas 4 x 12.5
Nr 43 kolen 2 x 10 kg 12/22

enzv

ik heb er geen gedacht van of dit mogelijk is met excel of niet. kan er iemand mij hiermee helpen?

Bedankt
 

Bijlagen

  • knop ok.xlsm
    27,7 KB · Weergaven: 18
Misschien dat je eerder antwoord krijgt als je een duidelijk voorbeeldbestand plaats met data.
Er staat nu niks ingevuld.

Kijk eens bij tabel en bij draaitabel.


Niels
 
een voorbeeldbestand plaatsen zal heel moeilijk zijn mits ik niet weet hoe ik het moet opstellen.
De bedoeling is dat ik mijn gegevens kan groeperen en rapporteren per camping en zo afprinten.
 
Beste Niels,

Ik apprecieer wat je gedaan hebt! Wat je gekregen hebt van mij is wat ik voor mijn
werk moest doen en ik wist absoluut niet hoe dat ik daaraan moest beginnen.
In het vervolg zal ik iets meer moeite doen! Mijn excuses om zo kort te zijn!

Dank u
 
Is het wat je wilt?
Is alles duidelijk?

zo ja zet je de vraag dan op opgelost.

Niels
 
Wel ik heb die eens bekeken, het is voor 90% wat ik wil en voor 60% versta ik het wel.
Ik zal het beetje verduidelijken wat ik gisteren zeker niet gedaan heb. We zijn een bedrijf dat kachels plaats en gas, pellets, kolen en petroleum verkoopt en levert voor mensen die het willen waarbij het meestal campings zijn.
Dus we willen het beetje digitaliseren, we willen een knoop in het bestandje dat ervoor zorgt dat wij een formulier krijgen en die moeten invullen (formulier 1 in het bestandje) achteraf moeten wij dit afprinten en aan ons chauffeur geven die de bestellingen dan klaar zet en levert.
Om het gemakkelijk te maken voor hem willen we dat per camping de artikels gefilterd worden, dat hij dan weet hoeveel van elk hij precies moet klaar zetten en dat hij dan kan zien naar waar het juist geleverd moet worden.
Concreet willen wij dat op het blad dit afgeprint staat:
Naam van camping, artikel, aantal, enz..

maar zoals je weet de data worden willekeurig ingegeven, wat je nu gemaakt hebt is juist, maar ik begrijp niet goed of ik de volgende kan uithalen.
Danku wel voor de moeite!
 
dat krijg je toch te zien als je in cel K1 de filter verandert?
Je kunt ook in de tabel filteren.

Geef anders even een voorbeeldje van de lijst met juiste waardes en
het resultaat dat je verwacht.

Niels
 
Ik zal het baseren op het bestandje dat u mij doorgestuurd hebt, inderdaad ik kan alles filteren, maar kan ik ook kiezen dat bij afprinten enkel een bepaalde filter afgeprint wordt?
Ik zie ook geen knopje dat toelaat om een bestelling toe te voegen met een formulier..
 
Die knop was voor je vraag toch ook niet interessant die had ik verwijdert.
Hier een voorbeeld met aangepaste knop.

Bekijk bijlage knop ok1.xlsm]


Mij is nu nog steeds niet duidelijk wat je nu precies wilt.
De filter werkt toch?


Niels
 
Dit is wat ik wil misschien niet zo duidelijk voor u...
nog 1 klein vraagje, hoe reset ik de gegevens in de kolommen?
kan dit via een extra knop?
Groetjes
 
Klik op de draaitabel en dan rechtsboven in beeld bij optie = > vernieuwen.
Neem dit eventueel op met de macro recorder en dan kun je dat gedeelte toevoegen aan je knop.


Niels
 
dat doe ik; de tabel is dan ook leeg maar als ik een nieuwe bestelling invoeg, plaats die niet van boven in de tabel maar volledig onderaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan