trojan.maljava

Status
Niet open voor verdere reacties.

biorix

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2012
Hallo,

Mijn pc was hierjuist geïnfecteerd met het virus trojan.maljava. Mijn norton antivirus heeft het in quarantaine geplaatst, nu krijg ik altijd zo lijnen ik weet niet echt hoe ik het moet omschrijven, maar het zijn zwart-witte lijnen op random plaatsen op mijn beeldscherm ze flitsen wel heel snel weg dus ik kan er geen screenshot van nemen. Ik vraag me af ofdat die lijnen iets te maken kunnen hebben met het virus, want ik ben er eerlijk gezegd niet echt gerust in.

Ook vroeg ik me nog af wat het beste is, het bestand met het virus in quarantaine te laten staan, te verwijderen of mijn pc naar een eerdere toestand te herstellen met systeemherstel

alvast bedankt en MVG,
Biorix

Laatst bewerkt:
hey, dankuwel =) en ja de link gaf wel duidelijkheid over het virus :) bedankt!
maar zouden de strepen op mijn scherm (het is nu niet zo erg meer, al ff niet meer gezien) afkomstig kunnen zijn van het virus?
en als het virus in quarantaine staat kan het toch niets meer doen he? of wel :p
sorry voor alle simpele vragen maar ik weet niet zo veel van virussen e.d. en hou mijn pc liever nog een beetje in orde ;p

maar zouden de strepen op mijn scherm (het is nu niet zo erg meer, al ff niet meer gezien) afkomstig kunnen zijn van het virus?
Eerlijk gezegd weet ik het niet, strepen op je scherm heeft normaliter iets met je videokaart of de driver ervan te maken.
Of dat virus er wat mee te maken heeft weet ik niet omdat ik het virus niet ken.
Maar ik zal eens even wat meer gedegen onderzoek doen.
Als het virus in quarantaine staat kan het geen kwaad meer aanrichten normaal gesproken.

ok :) echt heel erg bedankt! ben weer wat geruster :) want ik ben financieel verantwoordelijke van de jeugdbeweging waar ik leiding geef en aangezien ik nogal veel betalingen doe via internetbankieren was ik ook wat ongerust maar echt heel erg bedankt voor de info :)

Nee hoor, Norton is antivirussoftware, SpywareBlaster is een progje dat bekende malware/spyware websites blokkeert.

Je beeldscherm is aangetast door het virus. als ik u was zou ik even toch je scherm loskoppelen en terug insteken. helpt dat niet dan doe je de pc open en haal je de videokaart eruit en terug erin

Knap een beeldscherm (hardware), dat door een virus aangetast kan worden.:confused: Zou inderdaad wel de kabel nakijken en eventueel de videokaart drivers opnieuw installeren.

ja maar het probleem is, het is een laptop lol :p maar ik dacht ook dat een beeldscherm niet aangetast kon worden maar tegenwoordig weet je nooit he ;p

Bij een laptop wordt inderdaad het lastig bij het kabeltje te komen(Is wel aanwezig), dan eerst maar eens kijken als je de driver van de videokaart eraf haalt en opnieuw installeert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan