• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pauze tijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mickey72

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2012
Berichten
90
Hoi

Is er een mogelijkheid dat er automatisch pauze van de werkttijd afgehaald word.

bv 1 uur gewerkt geen pauze 6 uur gewerkt 0.30 pauze

Zoe voorbeeld in bijlage

Grt
Ad
 

Bijlagen

  • pauze.xls
    27 KB · Weergaven: 26
Hoi

klopt, maar de waardes kloppen niet en kan deze niet omzeeten naar de tijden in het schematje

Grt

Ad
 
Alhoewel je nog niet echt duidelijk bent.. is het misschien alleen een kwestie van +0 achter de formules in de C-kolom te zetten
 
Hoi

Heb een formule gevonden zoals in het voorbeeld

nu wil ik deze aanpassen dat als er bv iemand 5 uur heeft gewerkt. De uitkomst van de werktijd 4.5 uur is 0.30 min pauze

Grt
Ad
 
Wat bedoel je nou? Dat de formule zonder de kolom met pauzetijden de werktijd minus de pauze berekent? Of dat de tijden in gewone getallen staan (bijv. 4 i.p.v. 4:00)? Ietsje meer toelichting graag.. verwerk anders in je voorbeeld HOE je het wilt zien
 
Hoi

hoop dat het nu in de bijlage duidelijker is

Grt

Ad
 

Bijlagen

  • pauze.xls
    27,5 KB · Weergaven: 31
Ik heb er een tabelletje van gemaakt, hij kijkt in het tabelletje wanneer de waarde boven een bepaalde tijd uitkomt en baseert daar de pauzetijd op. Zie bijlage
 

Bijlagen

  • pauze(kstr)(1).xls
    34 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
En zonder de pauzekolom (ik zie dat je dat ook wenste) kun je deze formule in de totaalkolom gebruiken:
Code:
=B2-A2-ALS(ISFOUT(INDEX(G$11:G$13;VERGELIJKEN(B2-A2;F$11:F$13;1)));0;INDEX(G$11:G$13;VERGELIJKEN(B2-A2;F$11:F$13;1)))
 
Daniel,


Bedankt, voor je snelle hulp

Dit is precies wat ik wilde


Super

Grt

Ad
 
ik zie dat je probleem al opgelost is, maar in bijlage mijn bijdrage :)

in de rijden c en d kan je de tijden invoeren als 0800 om dan automatisch 08:00 te verkrijgen via een macro... de pauzes worden dan automatisch ook berekend aan de hand van de pauzetabel, die je kan aanpassen naar eigen noden...

hopende dat dit u een beetje kan helpen...

bij verdere vragen hoor ik het wel :)

groeten,
spiesse
Bekijk bijlage pauzes bereken.zipBekijk bijlage pauzes bereken.zip
 
Hoi


Wilde even bedanken voor de snelle en goede hulp

Grt

Ad
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan