• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde weergeven in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigfoot47

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Berichten
140
Beste,


Kan ik in cel R4 een formule zetten die in cel C4 kijkt als deze bepaalde tekst bevat en dan een een waarde weer geven in cel K4.

Of kan ik in cel K4 een formule bijzetten. In cel K4 staat deze formule al =ALS(SOM(L4:L6)=0;"";SOM(L4:L6))

Mvg bigfoot
 
Hallo Bigfoot,

ik hoop dat ik je goed begrepen heb?
Kijk eens naar de bijlage, verander in cel C4 Nee in Ja vv.

Hoor wel of dit de bedoeling was/is.

Groet,

Eefje
 

Bijlagen

  • Bigfoot.xlsx
    8,5 KB · Weergaven: 21
Om op uw vraag te antwoorden:

Code:
=[COLOR="#FF0000"]ALS(C4=0;"8:00";[/COLOR]ALS(SOM(L4:L6)=0;"";SOM(L4:L6)))
 
Cobbe,

deze had ik ook al geprobeerd maar dan staat er altijd 8:00 als het vak leeg is en dat zou niet mogen.

Bij die formule maakt hij de optelling in K98 ook ni meer juist

mvg Bigfoot
 
Laatst bewerkt:
code van COBBE alleen de 8:00 verwijdert
Code:
=ALS(C4=0;"";ALS(SOM(L4:L6)=0;"";SOM(L4:L6)))
 
Jan,

dan geeft hij nooit de 8:00 weer deze zou er moeten komen staan als er 0:00 in c4 komt te staan. Maar de andere formules moet ook nog werken.


Er is misschien een andere oplossing.

De bedoeling is als je die dag niet hebt moeten werken geef je 0:00 in of / ( mag het ook zijn ) en dat hij 8:00 weer geeft in de cel k4 maar hij moet wel onderaan de cel K98 mee tellen in de som.

mvg Bigfoot
 
Dan moet deze je wel helpen:

Code:
=ALS(EN(C4=0;D4="");"8:00";ALS(SOM(L4:L6)=0;"";SOM(L4:L6)))
 
Deze vraag leunt heel dicht aan bij deze topic :evil:


Wegens de forum regels is deze topic daar verwijderd .
 
Laatst bewerkt:
Cobbe,

Bij de formulle van jou =ALS(EN(C4=1;D4="");"8:00";ALS(SOM(L4:L6)=0;"";SOM(L4:L6))) blijft er in het vak nog altijd 8:00 staan als niets in cel C4 Staat maar dat heb ik opgelost door de nul achter C4 in 1 te veranderen en nu werkt dit perfect.

Maar heb nu een ander probleempje.

Ik heb in de cel L5 de de formule geplaatst =ALS(EN(C4=1;D4="");"8:00";"") om de waarde daar ook weer te geven voor mijn optelling te maken in cel K98
Maar hij telt deze er niet bij. Wat doe ik daar fout ????


Mvg Bigfoot
 
Je kan minstens de beleefdheid opbrengen om te melden dat dit een herhaling is van je vraag op het andere forum. Daar waren ook mensen daarmee bezig en blijven nu in de kou staan.
 
Maar heb nu een ander probleempje.

Ik heb in de cel L5 de de formule geplaatst =ALS(EN(C4=1;D4="");"8:00";"") om de waarde daar ook weer te geven voor mijn optelling te maken in cel K98
Maar hij telt deze er niet bij. Wat doe ik daar fout ????


Mvg Bigfoot

Jouw probleem is dat je wil rekenen met tijden , maar het mag niet zichtbaar zijn , doorgewinterde Excellers kunnen dit oplossen, maar er mag van jouw uit na al de aangedragen formules ook al eens wat meer puzzelwerk komen Probeer op zijn minst met een paar formules laat deze in je sheet staan ( toon je aan de helpers dat je der met bezig was ) .

Ook hier is voor mij " case closed " wegens cross posting .

@ Cobbe , ga gerust verder ik sluit deze .
 

Bijlagen

  • bigfoot.jpg
    bigfoot.jpg
    59,3 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Ok deze mag gesloten worden na veel zoek werk en een boek te gaan kopen van excel , te weten gekomen waarom die cel niet mee telt in de optelling.
 
Laatst bewerkt:
Cobbe,

Op de andere forum heeft een persoon, laten weten dat opgelost was.

En het was nog niet opgelost!!!!!!
 
Cobbe,

Op de andere forum heeft een persoon, laten weten dat opgelost was.

En het was nog niet opgelost!!!!!!
Op dat andere forum , waar je ook helpers aan het werk hebt gezet en dan je vraag lekker hier neerpoot heeft de moderator deze ingreep gedaan en zeg nu niet dat je hierover geen mail hebt gekregen , kijk anders eens op dat andere forum in je privé berichten .
Hallo forumlid bigfoot47,

Hierbij wil ik je mededelen dat je discussie Een cel met een waarde moet leeg zijn werd verwijderd.

Je hebt een identieke vraag ook gesteld in een ander forum.

Dit valt onder de noemer crossposting van onze forumregels en niet toegestaan op worksheet.nl.

Bij herhaling volgt een ban.
Meerdere helpers zitten op diverse fora en willen niet voor de gek gehouden worden door aan iets te werken en ondertussen de TS lekker op een ander forum ook andere helpers aan het werk zet .

Jij wil rekenen met uren , aanvaard dan dat er in een cel 0:00 of 8:00 moet staan of werk met VWO om dat te maskeren .
 
Meerdere helpers zitten op diverse fora en willen niet voor de gek gehouden worden door aan iets te werken en ondertussen de TS lekker op een ander forum ook andere helpers aan het werk zet .

Hier heb je volkomen gelijk in.

Maar er is een persoon die onder zijn tekst bericht dit het geplaatst case closed en opgelost ik wou reageren op bericht maar kreeg het niet meer open.


Bij deze nogmaals het probleem is opgelost en dit heb ik ZELF gedaan.
Als er in de cel C4 niets staat gaat het ook niks weer geven in de cel K4 geen 0:00 of 8:00 enkel als ik in de cel C4 iets ingeef.


Dus bij deze iedereen bedankt die me verder geholpen heeft.

En deze staat op opgelost.

Mvg bigfoot
 
Maar er is een persoon die onder zijn tekst bericht dit het geplaatst case closed en opgelost ik wou reageren op bericht maar kreeg het niet meer open.

Mvg bigfoot
IK heb woensdagavond in mijn quote de woorden " case closed " getypt omdat ik niet meer verder wilde reageren op jouw manier van conversatie , zoals je ook nu hier doet met ZELF hoofdletters gebruiken komt over als roepen , je hebt tot vrijdagnamiddag 19:15 voldoende de tijd gehad om daar te reageren , maar je had je vraag ook hier al gesteld en andere helpers ten uwen diensten gepakt .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan