Ms Access database converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PlusPlus

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Berichten
73
Hallo OpenOffice forum,Ik wil graag mijn adressenbestand dat ik gemaakt heb in Access converteren naar het Open Office database programma.Als dat niet kan, wil ik het in ieder geval er mee kunnen openen.Met de wizzard kwam ik er niet echt uit, en er kwam een melding dat ik de systeembeheerder moest raadplegen.Maar dat is niet van toepassing omdat het gewoon om mijn eigen stand-alone desktop bij mij thuis gaat.Misschien dat iemand mij kan helpen.
 
Laatst bewerkt:
ACCESS naar BASE

Als het een adressenbestand is met slechts één tabel in ACCESS is de volgende de snelste methode denk ik.

Maak in OOo BASE een nieuwe database aan en noem die ADRESSEN (of een andere voor jou makkelijk te onthouden naam)

Als je de database een naam hebt kunnen geven is hij aangemaakt en geregistreerd in OOo.

Open de database en verklein het scherm zodat je een Verkenner-scherm voor de Access-database ook op je scherm kunt zien.

Het is de bedoeling dat je de tabel uit de Access-database sleept naar een gedeelte in het OOoBASE venster

Druk in het hoofdvenster van de OOoBASE database, onder "Database", op Tabellen. (linksboven).
Je zult nu de tabellen in Base zien en dat zijn er geen.

Als je nu de Access-tabel vanuit het Verkennerscherm in het gedeelte Tabellen van het venster van OOo sleept zal er een dialoogvenster openen waarin, als je de betreffende vragen beantwoord, door het installeren van de tabel geleid worden.

------
Methode 2;
De gegevens exporteren naar Calc en die vervolgens selecteren in Calc en op dezelfde wijze als hierboven vermeld in het gedeelte Tabllen van OOo BASE slepen
 
Ik heb geprobeerd het bestand adressen.mdb te verslepen naar het blad tabellen in adressen.odb maar het wordt geweigerd.
Helaas.
Ik krijg een soort O met een diagonale streep er door tijdens de "sleepaktie" en adressen.mdb blijft gewoon in de verkenner staan.

Groetjes,

PlusPlus
 
Zou het kunnen zijn dat je eerst de Access-database moet openen en van daaruit in OOo kunt slepen?

(Ik heb zelf geen Access en weet niet precies hoe de opbouw daarvan is.)
 
Ja, dat zou heel goed kunnen maar ik heb sinds een maand of 3 geen MS Office en dus geen MS Access meer.
Waar het om ging waren mijn adressen voor o.a. de kerstkaarten.
Gelukkig had ik die vorig jaar al ge-merched en dat bestand opgeslagen op diskette.
Maar ik had graag de hele database (inclusief het invulformulier dat ik gemaakt had) willen converteren naar de Open Office database.
 
Coverteren van Access naar OOo BASE

Ah, dat zou toch al een probleem opleveren :)

De formulieren en rapporten uit MS ACCESS zijn N I E T over te zetten naar OOo BASE !

Die moet je altijd opnieuw maken in OOo. Sorry.

je kunt dus wel de gegevens importeren maar zult zelf weer de formulieren etc moeten maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan