Wi-Fi repeater doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

GangsterWal

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Berichten
85
Hallo mensen,

Ik heb net een Wireless-n Wi-Fi Repeater gekocht, http://www.nierle.com/nl/artikel/11517/WiFi_Wireless-N_Repeater_WP300N.html
Ik heb hem helemaal geinstalleerd op de site van die repeater, ik kan verbinden met het netwerk van die repeater, maar dan staat er dit:

Naamloos.png

Soms staat er ook gewoon verbonden maar nog steeds moet die identificeren en staat er geen internettoegang.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Met Vriendelijke groet,
Gangsterwal.
 
haal je repeater eens vd stroom en daarna je Internet router. Wacht 1 minuut, zet je router terug aan, wacht nog 1 minuut en zet pas dan de repeater terug op.
Als dit geen resultaat geeft, kunnen we volgende stappen bekijken. Als volgende stappen nodig zijn, is het handig om ook het merk en type van je Internet router te posten.
 
Is het wel mogelijk om met de beperkte verbinding een ping te doen naar de router?
Als dit wel kan, dan is er wel contact met de router maar wordt er geen internet verkeer doorgelaten en moeten we het vanaf dat punt benaderen.

Als dit niet kan, dan kan er een fout zijn in de authenticatie tussen de router en de repeater.
Hiervoor zullen we meerdere stappen moeten doornemen.

ping:
START > uitvoeren en typ hier dan in: cmd
Druk op enter.
Typ in het zwarte venster: ipconfig
Zie je bij IPv4 een adres staan? Welke is dat?
Is dit in de trent van 169.254.?.?, dan hebben we geen verbinding met de router.
Is dit in de trent van 10.?.?.? of 192.168.?.?, dan hebben we wel verbinding met de router en moeten we, zoals eerder aangegeven, meerdere stappen doornemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn router en repeater eruit gehaald en er weer in maar dat heeft niet geholpen, en ik heb gekeken naar het IPv4 adres, en ze beginnen met 192.168
Het merk van mij router is Technicolor en het type TG789vn v3.
 
Terwijl je het IPv4 adres achterhaalde, had de computer wel die beperkte verbinding met de repeater?
 
de IPv4-adressen blijven hetzelfde als ik verbonden ben en als ik beperkte toegang heb.
 
Met beperkte toegang (verbonden met repeater) voer dan het volgende uit om uit te sluiten of er geen IPadressen doorgegeven worden vanaf de hoofdrouter:

- Ga naar START
- Kies voor UITVOEREN of bij Windows 7 typ onderin de balk het volgende in, in beide gevallen gevolgd door ENTER: cmd
- Nu is een zwart scherm geopend, de command line. Terwijl je verbonden bent met de repeater, typ hier de volgende regels in met een ENTER na iedere regel:

* ipconfig /all (kopieer en plak hier deze gegevens)
* ipconfig /release
* ipconfig /renew Capture2.JPG (kopieer de uitkomst van deze gegevens en plak deze hier)

Bij een uitkomst, achter IPv4 address in de command line, dat begint met 192.168.?.?:
* ping 192.168.?.? (Dit is de default gateway/hoofd router, lukte dit? Capture.JPG)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de instucties gevolgd en dit komt er uit:

Windows IP-configuratie

De bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat
bevindt die voor deze bewerking is toegestaan.
 
Dan is dit duidelijk, de repeater heeft geen verbinding met de hoofdrouter omdat er geen ipadressen doorgegeven worden.

Is dit een draadloze repeater of is deze aangesloten op het hoofdrouter met een netwerkkabel?

Als het een bedrade repeater is, dan moet de repeater eigenlijk automatisch ipadressen doorvoeren.
Indien dit niet gebeurd, dan moeten we het pad nagaan. Is de repeater rechtstreeks bekabeld op de hoofdrouter?

Als dit een draadloze repeater is, dan moet deze als een Access Point benaderd worden en ingesteld worden zodat de authenticatie goed ingesteld wordt.
Dit kan lastig voor je zijn, gelukkig dat we je hier helpen.
 
Laatst bewerkt:
als je de repeater bekabeld op de router aansluit, moet je hem als access point configureren en juist niet als repeater. Bedoeling van een repeater is het signaal draadloos binnenpakken en draadloos terug uitsturen. Hierbij verlies je natuurlijk wel de helft van de draadloze snelheid. Bij een accesspoint heb je dat verlies niet.
 
Ik heb alles gedaan wat op die manual stond, maar het blijft hetzelfde. :( Maar ik heb hem wel van een vriend gekregen die hem ook gebruikt heeft, bij hem deed die het wel.
 
ik denk dat je best de repeater eens reset en herbegint. Een paar zaken waar je rekening moet mee houden (ik geef ze niet in een strikte volgorde):
1/ controleer de DHCP-reeks waarin je router ip-adressen uitdeelt en configureer de repeater dan met een vast adres wat buiten deze reeks ligt.
2/ ik zou tijdens het configureren vd repeater mijn router ook afzetten.
3/ gebruik een kabel tss de computer en de repeater wanneer je die configureert en schakel de draadloze netwerk adapter (indien aanwezig) van je computer tijdelijk uit. De bedrade adapter van je computer configureer je ook met een vast ip-adres zoals op pag 3 en 4 is beschreven.
4/ en configureer de repeater alleen als access point en vink niet universal repeater aan zoals op pagina 11 van die wel heel summiere manual beschreven staat.
5/ loop ook eens door de menu instellingen die niet in de manual staan en let erop dat DHCP bij de repeater/ap uitgeschakeld staat.
6/ stel de repeater/ap in op dezelfde SSID als dat vd router maar zet hem wel op een ander kanaal dat minstens 5 kanalen verwijderd is vd router.
7/ het zou kunnen dat de repeater na het instellen tot ap zelf zijn ip-adres verandert. Check dus of je de web-interface nog kan bereiken na het configureren.
8/ heb je hem nu gekocht of gekregen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan