De server www.google.nl kan niet worden gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

carduel

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
Berichten
35
Als ik google.nl of een andere site intik krijg ik de melding: "De server www.google.nl kan niet worden gevonden, omdat de DNS-lookup is mislukt. DNS is de netwerkservice die de naam van een website vertaalt in het internet adres. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk. Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS-server of een firewall die de toegang van Google Chrome tot het netwerk blokkeert.........................".
De router heb ik ook al aan- en uitgezet. Dit bericht stuur ik via mijn laptop.
Wie helpt mij, een leek van 78, uit de brand?
 
Dag carduel,
Er zijn wel eens werkzaamheden of software updates voor de router of het modem. Ik heb Internetplusbellen van KPN en had dat vorige week ook. Na een half uur was de verbinding terug. Het verbinden met een webpagina kan pas nadat een DNS server het internet adres heeft vertaalt in een bruikbare code. Dit is dus de foutmelding die je krijgt bij geen verbinding als de router er uit ligt.
 
Hoi Alfred,
Dat heb ik ook al een aantal keren geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Het probleem ligt m.i. niet aan de router. Het is al een hele tijd zo. Ik kan nu ook een aantal programma's die op mijn harde schijf staan niet openen. Daar heb ik ook geen back-up van kunnen maken omdat mijn externe harddisk het ook niet meer doet. (Indertijd gekocht mij It's, dus daar kan ik ook geen aanspraak op garantie meer doen:evil:).
Wie weet raad?
 
Laatst bewerkt:
Mijn uitleg was niet duidelijk genoeg. De provider kan de verbinding hebben verbroken, dat kan natuurlijk ook per ongeluk wanneer er ergens een kabelbreuk is. Op het moment dat de provider nieuwe software installeert in de routers van de mensen thuis, dan is er ook wel eens een moment geen verbinding.

De provider kan in hun systeem zien of er verbinding mogelijk is. Je moet hun klanten-nummer dan bellen en zeggen welke lampjes dat er branden. Het eerste wat ze vragen is of je hebt geprobeerd om de router te resetten. Dat doe je waarschijnlijk door in een gaatje een pennetje te steken en dat even ingedrukt te houden (zie handleiding). Wanneer dit niet lukt zoals in de handleiding staat dan is de router zeker stuk. Als het "Internet" lampje brandt dan zou er eigenlijk wel verbinding moeten zijn en ligt er mogelijk een draadje los of zijn de instellingen niet goed. Ik zou dan eerst geen monteur laten komen maar bellen kan altijd.

Zou de DNS server het niet doen of de instellingen daarvoor niet goed staan (gezien de foutmelding) dan is er een programma dat voor je kijkt welke DNS servers als er bereikbaar zijn en je daarvan zelf de snelste laat kiezen uit een lijst. Het heet DNS Jumper, is ook in het Nederlands (Dutch), hoeft niet geïnstalleerd te worden en is gratis. Bij het gebruik van dit programma zie je dus of deze DNS servers bereikbaar zijn.

http://sordum.3eeweb.com/4573/dns-jumper-v1-0-4

tweede bericht - Trouwens als er met Windows 7 problemen zijn, dan kan ik u niet helpen omdat ik dat nog niet heb maar bij XP en Vista kan je een systeemherstel-punt kiezen van een datum waarop de computer het nog wel goed deed. Later geïnstalleerde programma's moeten dan mogelijk opnieuw geïnstalleerd worden.

Ook kunt u Windows de beveiligde systeembestanden laten controleren, met de Windows installatie DVD bij de hand (of je moet het pad naar die installatiebestanden kunnen wijzen), door de opdracht "sfc /scannow" te geven Zonder "" en met spatie). Dit was het dan voor mij. Succes. Alfred
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alfred,
1. Als ik systeemherstel start verschijnt de melding:
<Systeemherstel werkt mogelijk niet juist. Een onderdeel van de Volume Shadow Copy-service heeft een onverwachte fout aangetroffen. Controleer het gebeurtenissenlogboek van de toepassing voor meer informatie (0x80042302).> Wat dat ook moge betekenen.
2. De site <sordun.3eeweb.com.......> kan ik niet bereiken, omdat ik geen verbinding met internet kan maken!
3. De functie <sfc /scannow> werkt ook niet. Om dezelfde reden, maar mijn router doet het dus wel?

Via mijn laptop kan ik wel op internet komen, maar de bestanden die op mijn desktopcomputer staan kan ik niet bereiken/bewerken.
Hoe nu?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
scan je pc eens met Mbam (link in m'n handtekening)
Als er evt. infecties gevonden en verwijderd zijn doe je het volgende:
Ga naar command prompt (start>alle programma's>bureau-accessoires>opdracht prompt) klik rechts op 't pictogram en kies
"Uitvoeren als administrator"
typ achter de prompt (knipperende cursor)

ipconfig /all (hier zie je alle verbindingsgegevens maak evt. 'n screenshot d.m.v. Alt + Prt Scr-toets)

ipconfig /renew (IP-adres wordt vernieuwd)

ipconfig /release (IP-adres wordt vrijgegeven)

ipconfig /flushdns (DNS-cache wordt vernieuwd)

achter elke opdracht Enter-toets!
Herstart de pc('s)
 
Laatst bewerkt:
Het ligt dan niet aan de verbinding.

Logboeken kunnen wijzen naar de oorzaak van fouten. Ik weet niet waar die in Windows 7 zitten maar je komt daar ook het snelste via Help.

Het DNS programma is portable, Dat kan gewoon vanaf een USB stick gebruikt worden of naar de schijf worden gekopieerd. Als dat niet helpt dan het onderstaande doen en vervolgens proberen om een nieuwe internetverbinding te maken. Hierover biedt de volgende Microsoft site duidelijkheid: http://windows.microsoft.com/nl-NL/...indow-Media-Center-frequently-asked-questions

Heeft u een Windows 7 installatieschijf?
Als u opstart vanaf de Windows Installatieschijf (even bevestigen als er tijdens het opstarten van de computer wordt gevraagd of u vanaf CDRom/DVD wilt starten) dan is er een kans dat Windows al meteen een fout kan herstellen. Zo niet dan komt u in het volgende scherm: http://www.7helpdesk.nl/tips-a-trucs-windows-7/111-hulpmiddelen-van-de-windows-7-dvd.html Met deze mogelijkheden kunt u misschien verder. De laatste optie is de Opdracht regel. Geef daar de opdracht CHKDSK C: en Windows controleert het bestandssysteem. Bij eventuele controle van de schijfoppervlakte - dit kan lang duren en eventuele reparaties daarvan kunnen de schijf onbruikbaar maken, Een oppervlakte controle daarom niet doen als je niet alles kwijt kunt raken.
 
Hallo,
Tot ipconfig /release ging alles nog goed, maar toen kreeg ik de melding:
Er heeft zich een fout voorgedaan bij het vrijgeven van deze interface: LAN-verbinding. <De RPC-server is niet beschikbaar>.
en toen hield ie ermee op.

Nog een ander idee?
groet
carduel
 
Kijk eens onder run>services.msc>enter of de RPC service opgestart is en op automatisch staat. Kijk ook of dat bij de Volume Shadow Copy service ook het geval is en de services die daar afhankelijk van zijn (tab afhankelijkheden).
 
Ik vind alleen: RPC Endpoint Mapper, Status: gestart, Opstart: automatisch
Wat betekent dat en wat kan ik ermee?
 
Kijk of de Remote Procedure Call (RPC) is gestart en op automatisch staat! Dubbelklik op de naam>tab afhankelijkheden en kijk welke services er allemaal afhankelijk zijn van deze belangrijke service (o.a. Wlan autoconfig en ook de Volume Shadow Copy)! Over die laatste service heb je nog geen terugmelding gegeven!
Wat betekent dat en wat kan ik ermee?
Dat zijn belangrijke services v.h. OS die gestart worden om belangrijke onderdelen van je systeem überhaupt te kunnen laten werken.
Zoals het er nu uitziet werkt de service RPC dus niet?
 
Probleem is inmiddels opgelost. Heb van Tele2 een nieuwe frequentie gekregen. Er zitten nl. (te)veel internetters rondom in ons flat!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan