Mijn uitleg was niet duidelijk genoeg. De provider kan de verbinding hebben verbroken, dat kan natuurlijk ook per ongeluk wanneer er ergens een kabelbreuk is. Op het moment dat de provider nieuwe software installeert in de routers van de mensen thuis, dan is er ook wel eens een moment geen verbinding.
De provider kan in hun systeem zien of er verbinding mogelijk is. Je moet hun klanten-nummer dan bellen en zeggen welke lampjes dat er branden. Het eerste wat ze vragen is of je hebt geprobeerd om de router te resetten. Dat doe je waarschijnlijk door in een gaatje een pennetje te steken en dat even ingedrukt te houden (zie handleiding). Wanneer dit niet lukt zoals in de handleiding staat dan is de router zeker stuk. Als het "Internet" lampje brandt dan zou er eigenlijk wel verbinding moeten zijn en ligt er mogelijk een draadje los of zijn de instellingen niet goed. Ik zou dan eerst geen monteur laten komen maar bellen kan altijd.
Zou de DNS server het niet doen of de instellingen daarvoor niet goed staan (gezien de foutmelding) dan is er een programma dat voor je kijkt welke DNS servers als er bereikbaar zijn en je daarvan zelf de snelste laat kiezen uit een lijst. Het heet DNS Jumper, is ook in het Nederlands (Dutch), hoeft niet geïnstalleerd te worden en is gratis. Bij het gebruik van dit programma zie je dus of deze DNS servers bereikbaar zijn.
http://sordum.3eeweb.com/4573/dns-jumper-v1-0-4
tweede bericht - Trouwens als er met Windows 7 problemen zijn, dan kan ik u niet helpen omdat ik dat nog niet heb maar bij XP en Vista kan je een systeemherstel-punt kiezen van een datum waarop de computer het nog wel goed deed. Later geïnstalleerde programma's moeten dan mogelijk opnieuw geïnstalleerd worden.
Ook kunt u Windows de beveiligde systeembestanden laten controleren, met de Windows installatie DVD bij de hand (of je moet het pad naar die installatiebestanden kunnen wijzen), door de opdracht "sfc /scannow" te geven Zonder "" en met spatie). Dit was het dan voor mij. Succes. Alfred