Ukash politievirus - verwijderprogramma's werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiki75

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2012
Berichten
2
Beste mensen,

Van de week pc besmet met het Ukash virus. Bij mijn vader het ik het AVG programma op een USB gezet dat het zou moeten verwijderen. Thuis eerst in veilige modus systeemherstel in veilige modus gedaan, dat heeft gewerkt. Daarna verschillende dingen geprobeerd die allemaal niet lijken te werken. Heeft het virus dit stiekum onmogelijk gemaakt?

- Als eerste na systeemherstel gesprobeerd AVG programma te laten draaien maar dat wil niet lukken. Niet door op f8 (bij mij F2), te drukken voordat Window's opstart, niet door het eerst nog uit te pakken op mijn inmiddels weer werkende pc en daarna nog een keer het middels F2 in die dos omgeving (weet even niet hoe dat word genoemd). Ik kan daar geen optie kiezen waardoor het programma gaat draaien zoals dat in diverse filmpjes wordt getoond. Ik zie wel de USB stick staan, maar er gebeurd niets als ik daar voor kies.

- Dan geprobeerd MalwareBytes te laten draaien. Dat draait na installatie wel, maar ik moet betalen als ik verder wil.

- Dan de Kaspersky nog geprobeerd. Ook dat lijkt te installeren maar als ik het wil laten draaien krijg ik een NTI media maker voor mijn neus :shocked:

- Hitmanpro geinstalleerd, die heeft 51 bestandjes gevonden en verwijderd. Is hitman echter gericht op het verwijderen van het virus?

- Tot slot geprobeerd handmatig de bestanden te verwijderen, ook dat kon je ergens op internet vinden.. De genoemende bestanden staan niet in de mappen, dus dat doet mij vermoeden dat systeemherstel wellicht de boel heeft opgeslost?!

Mijn vraag is dus of ik er van uit kan gaan dat het virus is verwijderd en kan ik mijn PC veilig gebruiken?

Heel verhaal inmiddels en ik hoop dat het nog overzichtelijk is :)

Hartelijke groet en uiteraard dank alvast!
Kiki
 
Ja, maar F8 geeft geen reactie. Wel F2 maar kom dan in een andere omgeving dan wat in de video wordt getoond. Alleen F2 wordt genoemd voor het opstarten van de PC, uit mijn hoofd staat er dan ook booth bij (niet setup, of is dat hetzelfde?).

Ik heb een Acer.
 
@Kiki75
Bij elke windows moet je op f8 drukken dus ook bij jouw maar je moet later drukken na het acer scherm dus (meestal) als je een strepje in beeld krijgt en druk dan gewoon een paar keer dan pakt i hem wel
 
@Kiki75
Bij elke windows moet je op f8 drukken dus ook bij jouw maar je moet later drukken na het acer scherm dus (meestal) als je een strepje in beeld krijgt en druk dan gewoon een paar keer dan pakt i hem wel
 
Oplossing

Beste hulpvrager,

Sinds 12 december is er een nieuwe ukash virus verschenen, dit heeft mijn toevallig gister heel erg bezig gehouden doordat ik een nieuwe pc had gekocht en kennelijk zit er wederom een lek in internet explorer, flash of java! Deze virus zit niet op de lokatie in de mijn documenten/userdata.. Deze virus nestelt zich in je dll register bestanden diep verstopt in de windows. Gelukkig hebben ze het heel makkelijk gemaakt om te verwijderen namelijk een fix van het anti-virus programma Bitdeffender:

http://labs.bitdefender.com/2012/11/multi-language-ransomware-mentions-police-to-enforce-payment/

zie ook over meer info van deze link:

http://www.computeridee.nl/nieuws/politie-virus-verwijderen-5-seconden

op bovenstaande link staat hoe je deze kan instaleren in het engels. Start de pc met veilige modus opdrachtpromt, zoek in de opdrachtpromt de usb locatie waar het bestand van bit deffender dan opgezet is. bijv. E:/ of F:/. tik dan in de promt zoals bijvoorbeeld bij mij:

F:

daarna zit je op de usb

toets dan in:

Dir

dan zie je welke programma's op de usb staat.

toets daarna:

BDRemoval_Trojan_Ranson_Icepol.exe

Hij verwijderd het virus en de pc is weer genezen!

Succes!

M.v.g.

Maikel

PS: Zodat je niet weer naar je vader hoeft, heb je windows vista, 7 of 8. druk als je de virusscherm voor je hebt op de windows Ctrl+alt+delete. Druk hierna op afmelden, meld je daarna weer aan en de uskash virus hindert op dit moment niet je pc. je kan nu snel het bestand downloaden en op een usb zetten. Let op het probleem is niet opgelost wanneer je je afgemeld en aangemeld heb dit is tijdelijk om bovenstaand programma te kunnen binnenhalen!
 
Laatst bewerkt:
"virus killer" werkt!

Ik had eveneens last van het Nederlandse politievirus. Het was de recente versie met een foto van enkele Nederlandse motoragenten bovenaan. Virus als volgt verwijderd: PC uitgeschakeld (startknop 5 seconden ingedrukt houden), terug opgestart en "veilige modus" aangeklikt. Razendsnel internet aangeklikt. Eenmaal terug op internet kan je de proefversie (14 dagen gratis uitproberen) van "TROJAN KILLER" installeren. Laat dit programma de computer scannen. Het programma herkent en vindt het virus (je hoort een sirene als het virus gedetecteerd is), en stelt voor het te verwijderen. Enige nadeel van "TROJAN KILLER" is dat het programma enkel Engels, Duits, Russisch of Japanees kent. Na de gratis proeftijd kan je beslissen of je "TROJAN KILLER" aankoopt of verwijdert, hoofdzaak is dat het politievirus suksesvol verwijderd is.

P.s.: Titel had eigenlijk moeten zijn: "trojan killer", maar kan dit niet meer aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan